Жанр: Стелт Шутър
Година: 2007
Системни изисквания: Windows XP/Vista, CPU 2.8 GHz, 1GB RAM
Произв/Изд: UbiSoft
Мулти: Не
Брой DVD: 1
Колко от мултибюджетните игри от последните няколко години не са били стандартни шутъри? Можете да ги изброите на пръстите на едната си ръка. Когато някой разпространител реши, че дадено заглавие трябва да продаде поне 1 милион копия, графата "риск" излиза от уравнението му. Шутърите са сигурна карта, в наши дни и може би UbiSoft го знаят най-добре. Именно за това Assassin's Creed е такава изненада.
Негостоприемното средновековие...
Assassin's Creed е една от най-иновативните и креативни игри, излизала последните няколко години. Историята започва като клише: Алтаир - убиец от сектата на хашишимите прави кариера по време на третия кръстоносен поход. Нещо се обърква, пичът бива напляскан публично по трибуквието и се оттегля да си ближе раните. Засечен от мистериозен дядка, той поема на личен отмъстителен поход - целта му са 9 от най-високопоставените лидери в редиците на кръстоносците. Някъде по пътя се намесва и огромно съкровище. Сюжетът се разгръща бавно, като добре написана книга. Ще ви спестя повече подробности, за да не ви отнема от кефа сами да разберете какво точно се случва и пред какви морални избори ще ви изправи.
Алтаир започва играта, лишен от всичките си умения и оръжия. Целта е да си ги възвърнете като следва основната сюжетна линия – та нали все пак професионален убиец без оръжия е като тираджия без камион. Така че малко по малко Алтаир започва да се реекипира. Но не мислете, че Алтаир е ходещ арсенал. Оръжията му са простички и съобразени с епохата, в която се развива действието на играта - меч, ножове за хвърляне и скрито в ръкава му острие.
Пътят на убиеца.
Всяка мисия има няколко основни елемента. Тъй като вие избирате в какъв ред ще извършите покушенията си, първо трябва да изберете града, който ще посетите. Играта е доста голяма и за да се улесни придвижването от точка А до точка Б ще се сдобиете с добичето Дорчо, така де - кон. Следа посещение при местния представител на гилдията, който ще ви каже кои са целите ви за даденото място. След това задължително трябва да си намерите високо място, за да огледате града – кула или камбанария ще свършат работа. Операцията е важна, тъй като само така можете да поставите на картата си точните маркери на целта ви. Следва изпълнението на самото покушение.
Има много начини да се справите с дадена задача. Най-очевидният е да размахате меча си и да се втурнете напред. Този начин, макар и самоубийствен, ще ви свърши работа. Алатаир не е точно прецизен фехтовчик, но е цар на мръснишките номера. Тоест, когато опонентът замахне към вас можете да изпълните серия от движения, водещи до брутална убийствена сцена. Всеки път, когато се биете с повече от един противник, всъщност ще правите дуели един срещу един, тъй като останалите седят и гледат тъпо как колите другарчето им.
Проблемите с изкуствения интелект не се изчерпват с овчедушните погледи на гардовете по време на сражения. Алтаир може да се слива с тълпата и да се крие в сенките. Това е внедрено в механиките на играта, но понякога NPC-тата откровено се объркват и следват почти комични елементи, в които затривате някой, а дружката му стои на по-малко от метър от вас, чопли си в носа и изведнъж го спохожда прозрението, че нещо кофти се е случило. И докато оплаква падналия си другар изобщо не ебава да обърне внимание на скромния монах с нескромен сатър в ръка, при положение, че е единствената жива душа в периметъра.
Средновековието, такова каквото не си го представяхме.
Assassin's Creed не изглежда просто добре - тя изглежда божествено. Всички анимации са перфектно плавни и реалистични, независимо дали нашият герой размахва меч, катери се по покривите на сградите или изпълнява някой акробатичен номер. Сградите, прахът по улиците, всичко е изпипано в детайли и не товари много хардуера ви, въпреки, че ще имате нужда от доста новичка машина, за да подкарате играта. Силно впечатление прави и живота на града. Излезте на пазарен ден и вижте шумотевицата и наплива от човешки тела. Изчакайте до вечерта, следейки как малко по-малко тълпата се разпръсква. От Grand Theft Auto San Andreas насам - това е най-реалистичната в това отношение игра. И напълно си заслужава 15-те часа отделени, в нейното превъртане.
Официален сайт: www.assassinscreed.com