Жанр: Ролева игра Година: 2011 Разработва: Bethesda Game Studios Издава: Bethesda Softworks Платформа: PC | PS3 | Xbox 360
След 5-годишна пауза и едно заглавие от малко по-различна категория (Fallout 3), Bethesda Game Studios се завръщат към корените си и към поредицата, която ги превърна в едно от най-влиятелните ролеви студия на световната гейм сцена – Elder Scrolls.
С петото издание на серията, което ще носи името Skyrim, Bethesda очевидно са се прицелили в титлата "Ултимативна Elder Scrolls игра" и ако се съди по малкото известни до момента факти, на лице са всички необходими предпоставки за постигането й. Един от основните козове на Skyrim ще е новата, още по-впечатляваща визия благодарение на основно преработената версия на платформата Gamebryo (използвана за раздвижването както на Oblivion, така и на Fallout 3). Очаквайте кипящ от живот, цветове и реализъм свят в комплект с много по-реалистично раздвижени герои с далеч по-приятно изглеждащи физиономии.
Историята в Elder Scrolls V ще се развива 2 века след края на Oblivion и ще се върти около две неща - континента Skyrim (името, на който носи играта) и дракони! Детайли около сюжета все още липсват, но Bethesda обещават титаничен, финален сблъсък със самия Бог на драконите!
Очакват ни и немалко концептуални новости. Бойната система вече ще е доста по-тактически ориентирана, с фокус върху подобряване на стила и въоръжението с развитие на героя. Перспективата отново ще е от първо лице (запазена марка на серията), но с редица подобрения като опция за присъединяване на специални функции за всяка една от двете ръце на героя, както и възможности за бой с две оръжия във всяка ръка.
Светът на играта ще включва пет огромни града, които вече ще предлагат много повече "неща за правене" – освен страноприемници и магазини, в тях ще намерите и места, където да изковете ваше собствено оръжие, да отглеждате зеленчуци или да сготвите вкусна храна. Bethesda са взели под внимание и оплакванията на феновете по отношение липсата на разнообразие в Oblivion и са предвидили множество подземия и пещери, пълни с приключения и съкровища, всяко от които със собствена индивидуалност и излъчване.
Подобрения ни очакват и по отношение системата за водене на разговори –събеседниците ви в Skyrim ще се държат много по-реалистично – няма да стоят като восъчни статуи на изпит, а ще водят неангажиращ диалог, докато обикалят наоколо и си вършат работата.
Skyrim ще следи внимателно начина, по който се справяте с различните предизвикателства и в зависимост от това ще се опитва да се настрои интелигентно към вашия стил на игра. С други думи Bethesda са запазили опцията за развитие на игралния свят успоредно с развитие на героя ви, но с редица подобрения, в по-адаптивен стил, а не стъпаловидно, механично.
На финала – в Elder Scrolls V няма да можете да избирате предварително класа на вашия персонаж, но за сметка на това ще имате възможност за избор измежду цели 10 вида раси, към които да принадлежи той.
Elder Scrolls V: Skyrim вече има фиксирана дата, на която ще се появи на пазара – 11 ноември 2011, така че остава само да обуздаем обзелото ни трескаво нетърпение и да дадем още десетина месеца на Bethesda, за да ни поднесат поредния си ролеви супер хит.