Жанр: Екшън - хорър Година: 2012 Разработва: Digital Extremes Издава: 2K Games Платформа: PC | Xbox 360 | PlayStation 3
Честно казано оригиналният The Darkness не успя да впечатли никого с пазарни успехи. Дали играта изгуби от факта, че се появи заедно със заглавия, като BioShock, Assassin's Creed, Mass Effect и Call Of Duty 4: Modern Warfare или чисто и просто си беше „нишов” продукт по природа на този етап никой не може да каже.
Въпреки това явно продажбите й са били достатъчно солидни, за да мотивират 2K Games, за да позволят на Digital Extremes да направят продължение.
Преди да кажем няколко думи за The Darkness II обаче да обърнем малко внимание на авторите й. Digital Extremes са малко студио (и така и не надрастнаха себе си през годините). Последният им солов проект – Dark Sector отнесе някой разочароващо посредствени (до ниски) оценки от медии като Game Informer, GameSpot и OXM, заковавайки се на незавидният среден рейтинг от 6.6/10.
Това уважаеми дами и господа никак не впечатлява. Всъщност плавно премества стрелката на очакванията за The Darkness II някъде по средата на скалата близо до маркера „Очакваме с известен интерес, без да се надяваме на бог знае какво”.
Появилото се преди броени дни демо на играта, уви само потвърждава тези подозрения.
Първо разбира се добрите новини. The Darkness II запазва изключително оригиналната и артистична визия на предшественика си, което несъмнено ще допадне на всички фенове.
Историята продължава горе долу от мястото на което всичко свършва в The Darkness. Главният герой – обладаният от Тъмнината (The Darkness) Джаки Естакадо вече е начело на престъпният синдикат Франчети. Още със стартиране на демото обаче става ясно, че не всичко върви гладко за мистър Биг Бос. Джаки е прикован с два доста големи пирона за дървен кръст, а полуразпадащ се господин с бастун и излъчване на зле запазено зомби се опитва да го накара да се откаже доброволно от мистичната сила на The Darkness.
Интересно е защо Естакадо толкова се дърпа, след като минути по-късно, по време на ожесточена престрелка става ясно, че той никак не бърза да се възползва от свърхестествените способности, които му дава Тъмнината. Глава на мафиотска фамилия с угризения – няма що.
Както и да е – минути по-късно изправен пред смъртна опасност, “outnumbered and outgunned”, както гласи клишето Джаки превключва на режим Darkness и нещата стават една идея по интересни.
Преки впечатления от геймплея. Колеги от западни медии имали шанса да изиграят първата част твърдят, че в продължението системата за контрол на персонажа била подобрена. Ако това което заварихме в демото на The Darkness II е подобрение, май няма да съберем психологически сили в себе си, за да видим и оригинала. От една страна сцените от първо лице с огнестрелни оръжия са тромави и прицела е много труден за изпълнение с геймпад.
В момента в който и The Darkness се включи в уравнението и наборът от атаки на Естакадо нарасне до общо четири (които могат да се извършват кажи речи едновременно, благодарение на новата "quad wielding” техника), работата замира в мъртва точка в която докато гадовете пълнят героя ви с олово вие ще седите и ще се мъчите да си припомните кой бутон точно какво активираше.
Така вместо като могъщ полубог, обладан от нечовешки сили и мачкащ противниците си като хлебарки, ще се почувствате странно уязвим и безпомощен. Сигурно с напредване на играта контрола се усвоява, но на първо включване той не е нито прост, нито интуитивен – особено за заглавие с акцент върху екшъна.
Digital Extremes твърдят още, че The Darkness II ще наблегне повече на използването на така наречените Darklings – мистични, но зли и пакостливи същества, които подпомагаха героя в предната част. Броят им в продължението е сведен скромно до една такава гадинка, която обаче ще се окаже незаменима в много ситуации.
Също така ще се натъкнете и на засилен ролеви елемент – героят ви ще може да закупува нови умения в различни комбинации и с времето силите му ще растат.
На финала – The Darkness II не изглежда като лоша игра. За съжаление на етап демо не изглежда и като особена игра. Все пак когато излезе в окончателен вариант може и да заслужава известно внимание – особено ако сте от малката, но сплотена група фенове на оригинала. Това разбира се не важи за притежателите на РС, тъй като The Darkness така и не се появи във версия за тази платформа – факт, който прави решението на 2K Games да издадат РС версия на The Darkness II меко казано странно.