S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Pinterest LinkedIn +

Жанр: Shooter
Издател: THQ
Изисквания: P 2 GHz, 512 RAM, Win Xp/Vista
Брой DVD : 1
Платформа: PC
Мултиплейър: Да

Миксирайте малко постапокалиптични визии с руски манталитет и вижте какво ще излезе!

За Stalker се говори от много отдавна. Първата комерсиална украинска игра! Невероятна визия и геймплей! Страховита фантастична история, заслужаваща няколко филма (всичките за "Оскар", разбира се), книги, фенклубове и малки розови зайчета. Много медиен шум се вдигна за 7-те години разработка. И точно когато украинците позагубиха първоначалната засилка, рекламният отдел на THQ удари едно рамо. Дали си струваше чакането.

В едно по-негостоприемно бъдеще

Историята, в интерес на истината, е доста оригинална. Във вселената на Stalker след експлозията на Чернобил нещата не се ограничават до масова радиация над половината континент. Самият континуум на времето и пространството е разкъсан. Започват да се случват различни странни феномени и всичко би било ОК и нормално, но последиците не се ограничават само с това.

Областта около електроцентралата получава името Зоната, а след като в нея започват да се появяват и същества със съвсем не миролюбиви мотиви, се намесват и военните. Но Зоната остава стабилна само няколко месеца и след това започва да се разширява.

В същото време освен странните създания в нея започват да се появяват и доста интересни предмети. Някои са най-обикновени растения, повлияни от радиацията, но за произхода на други може само да се гадае. И тъй като военните не дават да се припари до тях, пазарната им стойност скача до небесата. А там, където има печалба, има и хора, готови на всичко, за да я докопат.

Наемник или просто убиец

Ще поемете ролята на един от множеството сталкер - прослойка от авантюристи и наемници с основно занимание изваждане на всичко, което може да се продаде от Зоната. Която, както вече споменахме, изобщо не е местенце за пикник с гаджето в някой приветлив пролетен уикенд. Затова сталкерите са така да се каже "солта" сред хората - т.е. ръбати и с ограничено чувство за хумор.

Ако ги вълнува нещо извън печалбата, то е колко по-нагоре стоят в йерархията на микрообществото си и дали имат достатъчно куршуми за поредната разходка из Зоната. Както сами се сещате, ще бъдете сам срещу всички, дори срещу съюзниците си. Основната ви цел е да намерите и убиете сталкера Стрелок, но докато стигнете до този момент, ще сте изринали такова количество мутанти и други Сталкер, а белезите по тялото ви ще са достатъчни за регионален турнир по морски шах.

В основата си играта е типичен шутър, но с няколко нетипични елемента. Първият е свободата, която ви се дава. Зоните в STALKER са огромни, задачите, с които можете да се нагърбите, са адски много. Резултат е, че имате наистина голяма свобода на действие и взимане на решения, сред които няма правилно - има само малко по-малко трудни. Вторият са елементите на ролева игра. Ще можете да говорите с всички обитатели на света, освен с тези, които са прекалено заети да стрелят по вас или онези с повече от благоприличната бройка зъби и то на други места освен в устата.

И дори да търгувате с тях. Всеки един предмет в инвентара ви освен че заема място, но тежи, а когато по петите ти търчи глутница от 40 мутирали неща (още спорим в офиса дали са кучета или бобрите от рекламите на едни шоколади), се сещаш как "спринт" и "60 кила на гърба" са две понятия, трудно влизащи в едно изречение. За сметка на това пък с малко късмет можете да изтъргувате всичко - от водка до запалителни гранати, реагиращи на звук.

Проблемите на играта са няколко - от една страна е с доста високи изисквания и може да ви скъса нервите, ако PC-то ви не е от най-добрите. От друга - в един хубав момент действието започва да се размива и може да стигне до монотонност.

Сайт: www.stalker-videogame.com


Сподели.