Жанр: Мултиплейър Екшън
Година: 2007
Издател: Fasa Studios/Microsoft
Системни изисквания: P Core Duo 3.2 GHZ, 1 GB Ram, Dx9 128 MB Video, 7GB HDD, Win Vista only
Брой DVD: 1
Мултиплеър: Да
Тролчета с базуки издухват невидими хай-тек елфи
Да се направи изцяло мултиплеърен шутър е едновременно печеливш и губещ ход. Да се направи такава игра за конзола и РС е готино маркетингово решение, но да поставиш едни срещу други играчите от двете платформи си е чиста лудост (или просто революция). След Halo 2 Shadowrun e второто Windows Vista ексклузивно заглавие за РС.
От една страна имаме силно ограничено в специфична жанрова категория заглавие, в която от първия изстрел на куейкърското BFG до днес не е постигнато нищо ново. От друга страна имаме наистина оригинална и разчупваща каноните на жанра концепция, могъщо подкрепена от крос-платформ гейминг концепцията.
През стената по главата
Всъщност какво е Shadowrun - два отбора, три режима за игра тип "Capture the flag" и 9 карти, на които да правиш мелето. Стандартно, нали?. Не съвсем. В играта няма стандартни класове (картечар, щурмовак, медик и т.н.). Има раси - елфи, хора, тролове и джуджета. Но не се хващайте за клиширания им образ. Тук джуджетата нямат нищо общо със сръдливите Толкинови брадатковци, носещи плетени ризници като роклички. Тук малките копеленца са с една идея по-озлобени и с много идеи по-кибернитизирани. Всяка раса има собствени и уникални умения, които другите си нямат (а и самите джуджари са с една идея по-ниски, което ги прави много, много трудни фрагове).
Както и в CS оръжия се купуват в началото на всеки рунд - от катана до тежка базука, имаща деструктивния заряд на родна здравна реформа. Но освен конвенционалните пуцала в началото на всеки рунд можете да си изберете някоя високотехнологична джаджа (превръщаш се в пушек и ставаш неуязвим, телепортираш се през стени и какво ли още не). А след това идва и изборът на магия, сред които стои призоваването на собствено и сладурско демонче с големи зъбки, нокти и сърце...
Демонично приятелче на един клик разстояние.
Екшън
Представи си следната ситуация: отпуцваш зад кашон два противника, но те погват трима. Превръщаш се в пушек и им изчезваш от погледа. Докато умниците седят и те търсят, се телепортираш на горния етаж, вадиш катаната, телепортираш се обратно през стената. Изникваш точно над главите им като лично наказание и им разпорваш задниците с меча си преди да са се усетили откъде им е дошло. След това, щракайки си с пръсти и пеейки "А нам все равно", се запътваш към базата им за още меле.
Проблемът на заглавието е, че иска Vista, а Vista-та иска повече хардуер, a чарколяците за PC искат кинти. И дори да оставим финансовите подробности настрана идва един много, много неприятен момент. Shadowrun геймърите, ползващи клавиатура и мишка, могат да играят с колегите си пред TV конзолите. А както сами се сещате, PC контролерите ще позволят и на най-ламавия плеър да отнесе самосиндикално цял отбор конзолчици. Затова PC версията е силно осакатена - няма auto aim опция, но за сметка на това точността на всички оръжия е в пъти редуцирана, което си е гавра откъдето и да го погледнеш.
Официален сайт: http://shadowrun.com/