Жанр: action/adventure
Година: 2007
Издател: Codemasters/Triumph Studios
Системни изисквания: Intel 2,3 GHz, RAM 512, Video 128 RAM, HDD 2,5 Gb
DVD: 1
Мултиплейър: Не
В изнервящо време на жеги, пот и задръствания по улиците агресията подобно на живака в термометрите рязко се покачва, че даже и избива. Вместо да се вадят сатъри или други сечива от бита обаче е много по-яко и законно да му отпуснеш парата като потопиш виртуалния свят в разруха, използвайки мишка и клавиатура. А вълшебната думичка? Оverlord – rise!
Let’s get busy
Заглавието на Triumph Studios е интересна смесица от фентъзи, third person кланица тип "Prince of Persia: Sands of Time" и стратегия с RPG елементи. Нека не се избързва с класификации като "манджа с грозде" - играта си има мрачния чар на една друга древна, древна класика на име "Dungeon Keeper".
Този брутален разказ започва с изравянето от гроба на главния герой, който е ни повече, ни по-малко мрачен владетел тип Саурон от филма "Властелинът на пръстените". Докато е отсъствал над господарството му настъпват разруха и забвение, да не говорим за наглите посегателства на разни същества като хобитите. Върнат към живот от гоблинообразните си слуги (minions), злодеят запретва ръкави, оковава се в яка броня и, въоръжен със мощен топор и зли мераци, решава да припомни на местните "кой е бил лош и кой мноооооого лош".
На излет със секирата и бандата изверги...
Както вече стана ясно се играе от името на трето лице, но забавното е, че освен нечистите дела на владетеля геймърът контролира и ордата изродчета с ятагани и остри зъби, които го следват по петите. Получава се динамична комбинация между екшън елементи и тактическа игра, а освен това всички знаем колко по-забавно е да се вършат пакости в компания. Малките демончета ви служат вярно, слаби са, но в групички са неприятни противници, а освен пушечно месо намират и приложение в in-game пъзелите като ваши "ръце", с които да задействате определени механизми. Кресливите им гласчета и възгласи сe повтарят след един момент, но пък придават на хулиганите индивидуалност и реализъм. Палавниците са надарени и с доволен интелект и патфайндинг. Точно те носят половината от очарованието на играта.
Като допълнение хамалстват за вас като прилежно ви донасят мехурчетата жизнена енергия, която е останалата след посичането на враговете ви. Удоволствието да ги гледаш, отдадени на мисията да се трепят за теб... шмрък, може да насълзи от умиление всяко зло оченце... (няма да плача, няма да плача!).
Сладките идиотчовци събират и екипират радостно всичко, което намерят на бойното поле, както полезно, така и не съвсем...
Не е време да се размекваме обаче. В процеса на tutorial под гнева на вашата орда първо попадат група нещастни тиквени насаждения и група слънчогледи. След гнусния вандалски акт пред вас се изправят по-сериозни противници като хобитите, чието село и нивите трябва да подпалите собственоръчно. Undeads, фантастични зверове, огрета и друга флора и фауна ще вдигат летвата все по-високо, така че да не скучаете от липса на предизвикателства. С течение на времето към вашата мрачна особа ще се присъединят поданици и от човешки вид. Малка скоба: тук ще се изправите пред интересен избор. Избиването на невинни качва показатели, но пък от мъртви слуги никой няма полза, каквото и да твърдят хора като Kel’ Thuzad.
Освен че е кален в битки касапин, владетелят е и вещ в заклинанията, които варират от класики като fireball до призоваване на "усъвършенствани" minions, имунизирани срещу огън, отрова или ходещи по вода. Зa добиването на мана ще разчитате на различни олтари, разхвърляни тук-таме из нивата. Всичко е направено леко пародийно, за да се запази лекотата на играта и черният хумор в нея.
Един от малкото кусури е фактът, че някак си истинската лошотия бяга от полезрението. Разбира се, предвидено е куестове да се изпълняват както с минимално кръвопускане, така и с гейм еквивалента на "Тескаско клане" vs. "Убий Бил". Но тъй като историята по-скоро клони към линейността, човек не усеща последствията от действията си и няма възможност за истинскo изграждане на перфектния злодей както в класическите ролеви игри. Уви, такава опция липсва, а можеше да превърне Overlord от просто едно много добро заглавие в нещо почти легендарно.
Светът на играта е направен много красиво с меко осветление и като цяло е с онази фентъзи атмосфера, която много наподобява околната среда във Fable. Сменят се подземия, разрушени храмове и тучни полянки, нашарени със сякаш неизменните за Толкин-френдли жанра блеещи овчици и купи със сено. Мощна музика и забавно озвучени персонажи допълват картината от ефекти.
Като цяло управлението в началото е поносимо, но с покачването на сложността на играта ще видите зор хем да контролирате главния герой, хем различните видове minions "под обстрел". PC потребителите ще се справят някак си, но тези на Xbox ще се поозорят с контролера.
В заключение заглавието е много свежо, а това, че спечели наградата "Best surprise" на тазгодишния Е3, е още една зведичка.
Overlord ще засити насилническите наклонности с минимални жертви, като единственото, което трябва да пазите, са пръстите и клавишите.
Официален сайт:
http://www.codemasters.com/overlord