По време на гостуването си в България, немските метъл идоли Helloween дадоха интервю специално за предаването "Фрактура". Дни след запомнящия се концерт, публикуваме интервюто, в което групата говори за работата си с барабаниста на Motorhead, дали биха записали симфоничен албум и за бъдещето на метъл музиката.
Helloween - Здравейте, ние сме пичовете от HELLOWEEN и поздравяваме всички зрители на Телевизия ММ. Надяваме се, че се забавлявате и моля, не сменяйте канала
.:В.Катинчаров - Има ли някаква специална идея зад заглавието “RABBIT DON’T COME EASY”?
Helloween - Принципно няма никаква специална идея зад заглавието “RABBIT DON’T COME EASY”, просто искахме да се върнем към това което се очаква да бъдем. Направихме това, което хората очакват от чуят от HELLOWEEN и то така, че да им хареса и да отговаря на очакванията им. При това беше и време да се върнем към корените си.
.:Разкажете ни за вашата работа с барабаниста на MOTORHEAD - MICKEY DEE
Helloween - MICKEY DEE дойде при нас в студиото, защото нашия барабанист се разболя от някакъв много кофти вирус.Той се чувстваше много слаб и не можеше да изсвири нищо. Нуждаеше се от почивка, и тогава продуцента на последните ни два албума – CHARLIE, който се познава с него, ни даде тази идея. Той е работил преди време с
MOTORHEAD, пък и ние се познаваме с MICKEY DEE, защото сме го виждали и с KING DIAMOND и с MOTORHEAD. Той е много опитен барабанист и човек, на който можеш да се довериш. Продуцентът ни преди е работил с MICKEY DEE, така че вече знаеше какво може да се очаква от него и как той да се впише в нашата музика. Ние бяхме ужасени какво да правим без барабанист, но CHARLIE говори с него да идва и да спасява положението. Тогава той пристигна в студиото и записа 10 песни за 7 дни. През това време се забавлявахме невероятно, защото той ни разказваше страхотни историйки.
Гледахме и много телевизия докато ни разказваше какви ги е вършил през годините.
.:Защо предишния ви албум “THE DARK RIDE” беше толкова мрачен?
Helloween - Цялата работа беше, че издателите ни и мениджмънта ни искаха от нас да направим нещо различно, с което да поемем в друга музикална посока - да спечелим нови фенове, като трябваше да работим и с продуцента ROY Z. Той направляваше нещата както ги вижда и промени много нашите песни. Ние се съгласихме на този експеримент и си казахме: “Щом се налага, ще го направим както кажете”. Издателите ни убеждаваха, че така ще се продава добре в Америка, и ние направихме този експеримент. В крайна сметка така и не се стигна до договор в Америка, от което ние се вбесихме, защото именно заради това направихме този албум да звучи така.
.:Коя песен ще свирите винаги на концертите си? И защо?
Helloween - Това е много, много труден въпрос...
.:Бихте ли записали цял албум със симфоничен оркестър, както направиха KISS и METALLICA?
Helloween - Това е правено хиляди пъти, като понякога звучи страхотно друг път не толкова. Такива експерименти са правени многократно, докато ние се опитваме да записваме неща, който не са правени досега. А иначе хората често ни питат кога ще запишем акустични версии на песните си, но и това вече е правено, така че не става. В албума си “CHAMELEON” вече имаме песни със симфонична музика. Нямаме представа как е било при METALLICA или при другите банди...но в албума ни “CHAMELEON” нещата така се получиха. Така, че ние няма да записваме със симфоничен оркестър, защото нямаме нужда от това. Много работа е, а е необходим и аранжор, който да подготви по подходящ начин песните. Накрая отиваш с групата си да свириш парчета, които са преработени от друг човек, а може и да не ти харесат. Ако JOHN LORD и DEEP PURPLE правят това с Кралският симфоничен оркестър, тогава добре. Те са доказали, че го могат. Ние обаче нямаме нужда да правим неща като другите, но ако все пак свършим нещо необичайно, тогава всеки ще попита защо направихте това. Но пък никой друг няма да направи това, което ние бихме направили. Защо да правим неща, които вече са правени? Аз смятам, че METALLICA не заслужаваха този симфоничен оркестър, защото те правят музика несъвместима със симфоничната. За това по-добре си прави своите неща и не ги смесвай със симфониите.
.:Къде виждате HELLOWEEN след 15 -20 години?
Helloween - Къде се виждаме ли? ....ами отново да седим тук и да даваме интервюта.. В момента имаме нов състав, който е много силен, така че се виждаме да записваме още много албуми със същата сила и енергия. Просто не можете
лесно да ни отпишете!!!
.:Какви са добрите и лошите страни да бъдеш в група като HELLOWEEN?
Helloween - Добрата страна да бъдеш в HELLOWEEN е, че ние сме сбор от силни личности, които не се предават и непрекъснато се борят. Знаем откъде е започнало всичко и не се предаваме, независимо какво ни се случва. Можем да разчитаме един на друг, което е важно за нас. Каквото и да правиш, ако го правиш добре, можеш да оказваш положително влияние върху хората, които купуват албумите ти и да пробваш да направиш света малко по-добър, ако е възможно. В
зависимост от нещата, които вършиш може на посетиш много различни държави, да срещаш интересни хора, които не можеш да видиш иначе, ако не си в нашия бизнес. Нямаше да сме направили групата, ако не бяхме от Хамбург и ако не се
бяхме срещнали подходящите хора. И благодарение на всичките тези хора, които живеят там ние имаме по-широк поглед върху живота и това, което се случва по света. Ние разбираме живота по свой собствен начин, без който лично не бихме могъли да живеем.
.:Какво си спомняте от 80-те?
Helloween - Не си спомняме много, защото през цялото това време свирехме. 80-те бяха доста “издухани” , но 60-те и 70-те са били много по-добри.
.:Какво е бъдещето на хеви метъла, според вас?
Helloween - Бъдещето на хеви метъла ще бъде определяно от американските медии. Трябва да му се намери точното място от хора, които знаят какво точно да направят. Ако искаш да оцелееш от нещата, които ще направят с хеви метъла за в бъдеще е много важно всеки да знае каква е същността на хеви метъла. Или рок музиката като цяло, защото медиите се опитват да “разместят пластовете”, доколкото могат. Процесът да се изправиш срещу тях е много труден, защото зад тях има много мощни бизнес интереси на групировки, които не се интересуват от метъл музика. Те искат да заменят метъла с лайняната компютърна музика. Това е много сериозната страна на нещата, иначе за мен бъдещето на хеви метъла се състои в това, големите групи да правят качествени албуми за да не може да се унищожи този тип музика. И за да се задържи по дълго са необходими силни и качествени албуми. Ако обаче групите се провалят поради някакви техни си причини, и медиите се възползват от това ни очаква много мрачно бъдеще. Би могло да бъде и много по-добре, ако всеки прави най-доброто на което е способен.
Интервюто е предоставено от предаването Фрактура на
телевизия ММ