Жанр: Тактически екшън Година: 2012 Разработва: Ubisoft Paris Издава: Ubisoft Платформа: PS3 | Xbox 360 | PC
Когато беше анонсирана на Е3 през 2010 г., Ghost Recon: Future Soldier бе посрещната скептично от феновете си. От показаното демо изглеждаше сякаш Ubisoft са изневерили тотално на установената тактическа формула на серията и са се опитали да създадат поредният безличен Call of Duty/Battlefield клонинг.
Разочарованието беше пълно.
Днес обаче, почти две години по-късно, когато играта най-после е факт, няма място за съмнение относно намеренията на Ubi. И повярвайте ни – те категорично не са свързани с имитацията на Modern Warfare или промяна в добре установената отборно-тактическа схема на екшън игрите с марката Ghost Recon.
Да започнем със следното: играта е добра. Дяволски добра, при това по неин си, неповторим и оригинален начин, запазила най-ярките отличителни черти на предшествениците си, но добавяща доста нови и интересни неща, черешката на тортата сред които не е точно „новост”, но благодарение на брилянтната си реализация, бързо ще й простите този невинен грях.
Както подсказва заглавието, този път Ghost Recon тима ще се сражава в недалечното бъдеще, а мисиите му ще го отведат на екзотични и опасни места като Пакистан, Нигерия и не толкова диви локации като Русия и Норвегия.
Благодарение на футуристичния си характер, играта ще ви предостави възможности да боравите с куп страхотни военни джаджи, сред които подвижно мини оръдие (Warhound), сензорни гранати за объркване на противниците, камуфлажни костюми, осигуряващи почти пълна невидимост, снайперски карабини с компютърен прицел и какви ли не още благини.
Правилното им използване ще ви накара да се почувствате като истински полубог, но за щастие Ubi не са прекалили с огневата мощ и са запазили баланса, така че „играчките” не правят Future Soldier лесна игра.
Всъщност точно обратното – опитайте се да играете новия Ghost Recon, както играете Call of Duty, и след броени секунди ще видите надписа Game оver. Макар на пръв поглед да изглежда като праволинеен екшън, Future Soldier си остава най-вече и основно тактически шутър и много от мисиите ще изискват от вас не просто да не предприемате праволинейни щурмове, а да се промъквате незабелязано.
Тук най-ярко впечатление ще ви направи основната иновация в играта – така нареченото „маркиране” (tagging) на враговете. Игралите Splinter Cell: Conviction веднага ще се досетят за какво става дума – това е опция за тактическо „набелязване” на серия мишени (до четири) в непосредствена близост, след което те могат да бъдат отстранени светкавично (при подходящи условия) едновременно или в бърза последователност.
Това е прекрасно реализирана и много полезна опция за бързо овладяване на критични точки по нивото и чудесна добавка към класическата екшън формула на подобен вид игри.
Прибавете към това и страхотните мултиплейър и кооперативен режим (който е особено знаменателен) и ще получите един от най-добрите представители на този вид заглавия, които сме виждали в последно време. Препоръчваме горещо не само на почитателите на жанра, но и на всеки, зажаднял за малко по-различно екшън преживяване.