Жанр: Point-and-click адвенчър Година: 2012 Разработва: Amanita Design Издава: Amanita Design Платформа: PC | Mobile
Днес, в ерата на високобюджетните електронни забавления, когато геймингът е Сериозен бизнес (ТМ), много често сме склонни да забравяме, че да играеш, всъщност, е нещо много детско. Нещо невинно и свежо; нещо красиво, забавно, весело и добро.
Именно за това, по принцип, в една игра не е непременно необходимо да има стрелба и кървища, драма и съспенс – точно обратното. Игрите, по подразбиране, са нещо шарено, развлекателно и предизвикващи най-вече и основно позитивни емоции.
Новият проект на Amanita Design – студиото, създало прекрасния Machinarium, е точно такава игра. Игра, която може да извика усмивка на лицето дори на най-закоравелия и обръгнал „олд скуул” геймър. Която ще ви очарова и плени с простотата и уникалността си.
Подобно на Machinarium, Botanicula е типичен представител на така наречените “point and click” (посочи и кликни) приключения (куестове) – един позабравен днес игрален жанр.
По един безкрайно оригинален и много симпатичен начин играта ще ви запознае с основната си идея – да спасите света й от мрачна заплаха, а тази тежка отговорност пада върху крехките плещи на група приятели, оказали се случайно на пътя й.
Така представени нещата в Botanicula изглеждат доста сложни и драматични, но, повярвайте ни, нищо такова няма в тази уникална игра!
Въпросните „приятели” например са различни растителни видове – хвърчилка, малка гъба, дървесно семе, а действието започва в клоните на гигантско дърво. Всеки от „героите” притежава различни умения – един може да достига трудно достъпни места, втори може да лети, трети да скача.
Визията на играта е просто зашеметяваща, експлозия от прекрасни, абстрактни идеи, преплетени по неповторим начин, едновременно пленително сложни и удивително прости, след като веднъж схванете механиката на играта.
Botanicula няма да ви посрещне с комплексни упътвания, километри текст, описващ целите ви, или указания, които да следвате стриктно.
Всичко е много красиво, визуално, първично и в същото време дяволски интуитивно, непосредствено и без думи – точно като във всяка детска игра, която всички ние сме играли някога много отдавна, и очарованието на която днес сме забравили.