Жанр: Приключенска игра Година: 2011 Разработва: Spicy Horse Издава: Electronic Arts Платформа: РС | PS3 | Xbox 360|
Имало едно време една игра. Или не – имало едно време един създател на игри. Да, това е по-правилното начало. Въпросният носел малко странното име Америкън МакДжий (не питайте за името – според него самия родителите му явно са били малко по-големи патриоти отколкото по принцип е здравословно). Същият бил работил по много и значими гейм проекти още от началото на кариерата си през далечната 1994г. – заглавия като Wolfenstein 3D, Doom, Doom II, Hexen, Quake. Все значими имена безспорно.
Но както често става в подобни импровизирани приказки, Америкън не бил съвсем доволен. Не искал да все да участва в осъществяването на нечий чужди идеи, в сбъдването на нечий други мечти. Защото той самия имал Идея с главно „И”. Мечта с още по главно „М”. Макар и малко мрачна, плашеща и странна тя била безкрайно оригинална, авангардна и арт.
Идея за една по-различна версия на позната детска история. Тъмна и потискаща версия на стара, стара приказка за палаво, малко момиченце, чието любопитство го отвежда на странни, шантави, вълшебни неща. Момиченце на име Алиса...
Факт – оригиналната American McGee's Alice беше една от най-уникалните, артистични и трябва да признаем – смущаващи игри появявали се някога. Почерпила до голяма степен вдъхновение от световно известните романи на Луис Карол тя разказваше (по доста странен, дори плашещ на моменти начин) историята на добре познатата ни Алиса, която преследваща култовия Мартенски заек се спуска в дупка в земята и се озовава в един неземен, фантастичен свят управляван от демонична Кралица и нейната армия от карти за игра.
От жанрова гледна точка играта беше класическо (повече или по-малко) екшън приключение, но с изключително самобитен, уникален артистичен стил – дело най-вече и основно на споменатия вече неколкократно Америкън МакДжий; заглавие, което остави ярка следа в историята на електронните забавления.
Обикновено пазарните закони гласят, че подобно значимо постижение не може да остане без продължение и слуховете за такова се носеха от доста време из интернет. Едва неотдавна обаче стана официално ясно, че такова ще има и за огромна радост на всички фенове негов автор (или по точно креативен директор) ще е отново Америкън МакДжий.
Историята в Alice: Madness Returns се развива 11 години след събитията в оригиналната игра – точно толкова колкото делят двете части на поредицата. Макар че е изписана от психиатричната клиника в Ртълидж, Алиса е все така преследвана от болезненият спомен за трагичната смърт на родителите си. Лутаща се в ужасяващият ад изплетен от собствените й кошмари и халюцинации, тя се завръща в познатата ни Страна на чудесата в търсене на покой и утеха, търсейки истината за брутално убитите си родители.
Уви детайлите по отношение на самата игра все още са доста оскъдни. За момента е ясно, че от чисто концептуална гледна точка Alice: Madness Returns ще предложи екшън – приключенски игрален стил доста сходен с този на предшественика в комбинация с още по-уникална, неповторима и оригинална артистична визия.
Една от интересните новости тук ще е изключително интересният метод за поднасяне на основният сюжет. Един от способите за целта ще включва събиране и сглобяване на парчета представляващи „спомените” на Алиса, пръснати из най-потайните кътчета на ужасяващата Страна на чудесата в която ще се развива играта. Вероятно (всъщност неизбежно) ще видим и много от познатите ни не само от оригинала, но и от книгите на Луис Карол герои, като Белият заек, Чешърският котарак, Лудият шапкар и разбира се страховитият звяр Джаберуоки.
За момента официална дата за появата на играта все още няма, но по всичко личи, че ще видим Alice: Madness Returns до края на 2011г.