"Високо напрежение" удари американския боксофис. Токовият удар, който разтресе киносалоните в САЩ, всъщност бе съвсем очакван, след като психотрилърът Limitless с участието на легендата Робърт де Ниро (Robert de Niro) и звездата от новото поколение Брадли Купър (Bradley Cooper) бе сред най-очакваните заглавия през март.
Въпреки това спечелената сума от 19,0 млн. долара в дебютния му уикенд на екран е малко под очакванията на създателите, макар че и това е перфектен старт за филм, създаден с твърде скромните за стандартите на Холивуд 27 млн. На втора позиция остана анимацията "Ранго" (Rango), която зарадва отново феновете на тандема "Джони Деп - Гор Вербински" след трите части на "Карибски пирати" (Pirates of the Caribbean).
Продукцията на Paramount остана с 15,3 млн. и общо 92, 5 от появата си досега зад Океана, като добрата новина е, че с приходите от екраните извън САЩ тя нараства до общо 139,7 – съвсем достатъчно, за да избие бюджета си от 135. С две места пада лидерът от предходното издание на класацията – "Битка Лос Анджелес: Световна инвазия" (14,6 млн.), доказал, че явно силният му старт от преди седмица се е дължал най-вече на неистовата еуфория на верните фенове на sci-fi блокбъстърите.
Две нови предложения завършват челната петица на най-гледаните филми в САЩ и Канада. Четвъртото е за комедията "Адвокатът с линкълна" (The Lincoln Lawyer) на режисьора Брад Фурман (13,4), в която холивудският секссимвол Матю Макконъхи (Matthew McConaughey) e адвокат, който движи бизнеса си от задната седалка на колата си, а същевременно представлява един от най-големите богаташи в Бевърли Хилс, а петата за още едно заглавие в комедийния жанр - "П.О.Л – Пич от Луната" (Paul), разказващо за двама ексцентрици, опитващи се да спасят извънземно от щатската полиция.
Лентата, дело на режисьора Грег Мотола, стартира с 13, 1 млн. долара екранната си обиколка в САЩ. От трета на шеста позиция пада нестандартният фентъзи прочит на класическата приказка на Шарл Перо "Червената шапчица" (Red Riding Hood). В едва втората си седмица на екран версията на Катрин Хардуик (Catherine Hardwicke), в която Аманда Сейфрид (Amanda Seyfried) вместо от вълци, спасява кожата си от зловещи върколаци, е регистрирала 25, 9 млн. долара (7,2) и е на път да затрудни до максимум задачата поне да избие бюджета си от 42 млн.
Следва романтичната sci-fi драма "Агенти на съдбата" (5,9 млн.), пред анимацията "Майло на Марс" (Mars Needs Moms), която е на път да се превърне в тотален кошмар на създателите си с оглед на статистиката – за две седмици приходите в САЩ и Канада възлизат на 15,4 млн., което едва ли би бил толкова слаб резултат, ако не бе феноменалният й бюджет от 150 млн. На девета позиция пада другата екранизация на прочута класика – тази на "Kрасавицата и Звяра", Beastly (3,2) на режисьора Даниел Барнс.
Въпреки изцяло спазените правила в опит за покоряване на аудиторията от 10 до 18-гoдишна възраст – кастът е поверен на новите тийн идоли Алекс Петифър (Alex Pettyfer) и Ванеса Хъджинс, филмът е на път да изпадне от най-гледаните заглавия зад Океана за по-малко от месец. Челният топ 10 тази седмица завършва комедията на братя Фарели "Ергени за седмица" (2,6), в която Оуен Уилсън (Owen Wilson) и Джейсън Судейкис (Jason Sudeikis) си партнират с Джена Фишър (Jenna Fischer) и Кристина Апългейт (Christina Applegate).
Обобщение:
За съжаление на Холивуд, явно тревожната тенденция откъм спад на печалбата от кино продължава е фактор и през месец март. И тази седмица трите нови заглавия в боксофиса – Limitless, Paul и The Lincoln Lawyer донесоха по-малко приходи в сравнение с предложенията през същия период от 2010 г. – общо 9% разлика в полза на Alice in Wonderland, The Bounty Hunter и Diary of a Wimpy Kid.
Иначе дори и стартът на "Високо напрежение", осигурил му първа позиция в класацията, всъщност бе под очакванията. Амбициите на режисьора Нийл Бъргър, създал хитовия "Илюзионистът" (The Illusionist) бяха далеч по-високи, но очевидно дори и тандем като "Робърт де Ниро и Брадли Купър" не е способен да вдигне лентата над считана за коректив граница от 30 млн.
Самият филм разказва за писател в застой, който изпробва ново лекарство, засилващо работата на мозъка до феноменалните 100%. Успехът идва веднага, но както се очаква, подобни чудеса обикновено привличат вниманието на доста опасни хора и главният герой е принуден да бяга, за да спаси живота си.
Очаквания
Предстоящата седмица се очертава като още по-слаба откъм нови заглавия в сравнение с настоящата. На екран излизат шест нови предложения, но едва за две от тях можем да приемем, че биха имали известно влияние върху боксофиса.
Първото е фентъзи трилърът с адвенчър привкус Sucker Punch, в който Емили Браунинг, Ванеса Хъджинс и Аби Корниш вилнеят в алтернативна реалност, определена от режисьора Зак Снайдер като "Алиса в страната на чудесата с автомати, дракони и публични домове".
Второто е новата част именно на Diary of a Wimpy Kid – Rodrick Rules, която трябва да даде отговор на въпроса дали успеха на оригинала е бил случайност или началото на успешна традиция в американския боксофис. В ролите откриваме Стив Зан, Рейчъл Харис и Закари Гордън, а режисьор е Дейвид Бауърс, заменил в това амплоа Тор Фредентал.