Създателят на култовия City 17 от Half-Life 2, Виктор Антонов – един от най-известните и високо признати за работата си българи в света на видеоигрите, най-после проговори за това какви са причините, довели до решението му да напусне Valve – може би най-бързо развиващата се и перспективна независима американска гейм компания (Counter-Strike, Portal, Team Fortress, Steam).
"Тръгнах си от Valve в момента, в който спряха да произвеждат епични, AAA игри, каквато бе Half-Life 2", обяснява Антонов в интервю за Eurogamer.
"Valve е прекрасно място, но аз се интересувам от проекти, не от компании. Отидох във Valve конкретно заради Half-Life 2. Присъединих се към Arkane, за да направим The Crossing и Dishonored. Поставям проектите над всичко останало. [...] За мен е важно да има известен елемент на креативен риск и определена енергия, която бих могъл да сравня с джаза, музикалната импровизация или рокендрола."
Антонов споделя още, че последната му работа за Valve е била да скицира Team Fortress 2 преди да предаде поста си на художествен директор на свой приятел. След като напуска Valve, Антонов участва в създаването на три пълнометражни филма, ТВ поредица, три отделни игри и илюстрира роман като независим артист. А дали би взел участието в създаването на Half-Life 3, ако Valve действително имат подобни планове, за което упорито се спекулира, времето ще покаже.
В момента той изпълнява длъжността директор на визуалния дизайн в Zenimax – компанията, под чиято шапка са Bethesda Game Studios, id Software и Arkane, и е базиран в Париж, Франция.
Избери Half-Life за най-добра поредица на десетилетието!
Спечели чисто нов PS3 с Avtora.com и Pulsar!