Същинската работа по наследника на високо оценения от потребителите и критиката музикален пъзел Auditorium, издаден най-напред като Flash игра през април 2008 г., в последствие за iOS, Xbox 360 и PSP, а в началото на 2012 г. и за PC и Pac OS X, вече може да започне, след като кампанията по набиране на средства за реализацията й се увенча с успех.
Подобно на InXile, Double Fine, Young Horses и още десетки други по-малки и по-големи гейм студиа, създателите на Auditorium - Cipher Prime, заложиха на KickStarter и мобилизирането на феновете си чрез социалните мрежи и медиите, и именно с тяхна помощ си осигуриха сумата от $60 000 млн., необходима им за довършването на разработката на Duet за PC и Mac.
И дори $10 000 отгоре, като 5% от цялата сума ще бъде върната на KickStarter и предоставена на други, нуждаещи се от средства, "за да сбъднат мечтите си".
Създателите на малкото филаделфийско студио и Auditorium, както и на заглавия като Pulse and Fractal, определят Auditorium 2: Duet като своята "най-голяма мечта" и вече са създали прототип на играта, която ще се отличава от оригинала по акцента върху кооперативния геймплей.
По тази причина игралното поле ще бъде разделено на няколко по-малки, свързани помежду си зони, като действията на единия играч, изразяващи се в пренасочването на снопове светлина с различни цветове към резервоари, при чието напълване започва да звучи определен музикален семпъп, ще рефлектират върху случващото се при другия.
Същността на Duet ще бъде в намирането на хармония между действията на двамата играчи. Онези, които не познават Auditorium, могат да придобият представа от игралното преживяване чрез безплатната Flash базирана демо версия, налична в сайта Playauditorium(dot)com.