Жанр: Екшън – пъзел платформър Година: 2012 Разработва: Strange Loop Games Издава: IndiePub Платформа: PC | PlayStation 3 | Xbox 360
Напоследък инди сцената ражда невероятни неща. Всъщност невероятни е доста слабо казано – след уникални проекти като Trine, Bride, Angry Birds, Plants vs. Zombies и Bastion, може би е по-точно да кажем, че ражда фантастично добри, уникални, вдъхновяващо оригинални и свежи неща, които в повечето случаи съдържат много повече от душата на истинският гейминг, отколкото всички ААА игрални заглавия, излезли през последните 5 години.
И тъй като напоследък светът е Mass Effect, твърде възможно е в суматохата около финала на героичните приключения на Командир Шепърд да сте пропуснали поредната изключително симпатична малка игрица, дело на независимото студио Strange Loop Games.
Нейното име е Vessel и в нея основното ви занимание ще е да се правите на... водопроводчик. Не, не бързайте да се мръщите и да клатите укорително глава – Strange Loop не са открили повторно топлата вода на Mario Bros.
Всъщност Vessel по същество представлява уникален екшън-пъзел платформър, който подобно на Trine от Frozenbyte използва по уникално як и оригинален начин възможностите на съвременните компютри за реалистична емулация на физичните свойства на различни предмети.
В случая с Vessel става дума за течности. Да, точно така – историята (доколкото я има) в играта се върти около младия изобретател М. Аркрайт и неговото създание Флуро. То представлява причудливо същество, изградено изцяло от течност, еднооко и множащо се в неконтролируеми количества.
Първоначалният замисъл на Аркрайт е Флуро и братята му да помагат на човечеството, осигурявайки на хората неуморна армия от евтина работна ръка. За съжаление, течните създания не остават особено очаровани от идеята за живот в робство и се разбягват, причинявайки по пътя си доста щети.
Така създателят им трябва да се заеме с нелеката задача да ги излови и да разчисти собствената си бъркотия.
Въпросният „лов” протича в огромна серия от нива, всяко от които представлява пъзел с нарастваща сложност (Trine, anyone?), базирани на манипулацията на различни течности.
Удивително, направо смайващо е каква невероятна степен на реализъм са постигнали Strange Loop Games в моделирането на поведението им – лава, вода, плодов сок и какво ли не още се движат по система от тръби, водоскоци, колектори и разклонения, а от вас (пардон от господин Аркрайт) се очаква да ги насочва така, че да реши конкретната поставена задача и да премине нивото.
В началото, разбира се, нещата са прости – поредното Флуро търчи из нивото, стараейки се да ви затрудни максимално, а вие го следвате, дърпайки ръчки и променяйки посоката на движение на една или друга течна струя.
С напредването на играта обаче нещата започват да стават наистина трудни и след средата ще се изправите пред ужасни главоблъсканици, някои от които ще ви изпотят сериозно. Предизвикателството си го бива (кой си пада по лесни игри?), а изобретателността на пичовете от Strange Loop Games сякаш не знае граници.
Цялото Vessel преживяване ще ви отнеме грубо около 10 часа (без почивките, които на моменти са наложителни), като гарантирано ще се забавлявате през цялото време с все по-шантавите и завъртени задачки, които са ви подготвили от Strange Loop.
Така че, ако ви е писнало от патетичен героизъм и поредното спасяване на галактиката, Vessel ще ви развлече и предизвика по начин, по който много малко съвременни игрални заглавия могат. При това за смешната цена от 15 долара.