Четвъртата игра от FPS сериите Counter-Strike – Global Offensive, няма да поддържа кросплатформен мултиплеър, каквито бяха първоначалните намерения на Valve Corporation. Американската компания, производител на заглавия като Left 4 Dead, Team Fortress, Portal и Half-Life, разработва Global Offensive в сътрудничество с Hidden Path Entertainment за Windows/Mac, PlayStation 3 и Xbox 360, целейки се в рилийз през предстоящото лято.
Като причина за отказа им от кросплатформен мултиплеър, какъвто е наличен в Portal 2, например, от Valve посочват намерението си да ъпдейтват PC версията на новия Counter-Strike доста често, което е неприложимо с PS3 и Xbox 360 версиите на играта.
"Налага се да диференцираме платформите, така че да не си пречат една на друга. Затова и изоставяме тази идея – така, независими една от друга, всички версии ще бъдат по-силни", коментира новината сценаристът Чет Фалисек. Counter-Strike: Global Offensive ще излезе единствено в дигитален формат и първоначално ще включва седем карти - пет класически de_ и два cs_ сценария, а PS3 версията ще поддържа игра с клавиатура и мишка, както и DualShock 3 и PlayStation Move.
Според нивото си на владеене на геймплея, потребителите ще могат да избират между режимите Competitive и Casual - първият от тях ще напомня оригиналния CS, а вторият ще бъде предназначен за по-неопитните играчи, тъй като ходовете и таймерите на гранатите, които залагат, ще бъдат с увеличено времетраене, чатът и присъствието на зрители ще бъдат позволени, а покупката на оръжия и брони няма да е необходима.
По последна информация отворената бета версия на GO ще стартира непосредствено преди официалния й рилийз. Valve възнамеряват да разширяват постепенно капацитета на затворената бета като междувременно отстранят колкото се може повече проблеми, свързани със стабилността на клиента и сървърите на играта.
Сред първите, които получиха достъп до последната, бяха професионалните Counter-Strike и Counter-Strike: Source играчи.