Биографичната драма Lee Daniels' The Butler с участието на носителя на "Оскар" Форест Уитакър в ролята на Сесил Гейнс (иконом в Белия дом по време на мандатите на осем различни президенти) инкасира $24,6 млн. през дебютния си уикенд и с лекота оглави класацията на най-доходоносните филми в Северна Америка.
Благодарение на решението на The Weinstein Company да изтегли премиерната му дата от октомври през август, когато идва времето на по-възрастната аудитория, проявяваща слаб до никакъв интерес към летните блокбъстъри, The Butler стартира като лидер в класацията с боксофис близък до този на високопризнатия The Help (август 2011, $26 млн.), с чийто сюжет кореспондира.
Лентата на режисьора Лий Даниелс надмина представянето на други августовски рилийзи (Eat Pray Love и Julie & Julia) и с рейтинга си "A" CinemaScore има всички предпоставки да се задържи в горните редици на класацията и в следващите няколко седмици.
Радвайки се на положителни коментари от страна на публиката, комедията We're the Millers с Дженифър Анистън и Джейсън Судейкис търпи най-малък спад в приходите от всички заглавия в топ 10 на класацията (32%) и запазва втората позиция, на която дебютира, с боксофис от $18 млн.
При бившия лидер в чарта - Elysium - спадът е от 54% до $13,7 млн. от продадени билети през уикенда 16-18 август, което отрежда на sci-fi епиката с участието на Мат Деймън трето място. Спечелвайки $56 млн. от премиерата си преди две седмици до момента, филмът от режисьора на District 9 - Нийл Бломкамп - официално губи шансовете си да премине границата от $100 млн. в американския боксофис, категорични са анализаторите.
Тази перспектива обаче далеч не е толкова мрачна, колкото картината около другите две премиерни ленти, дебютиращи в Топ 10 на класацията.
По-успешната от тях е екшън комедията Kick-Ass 2, която инкасира $13,3 млн. през първия си уикенд по екраните - около 1/3 по-скромен дебютен боксофис от този на първия филм.
Аудиторията на филма, в която преобладават хората под 25 години и представителите на силния пол, едва ли ще спомогне за бъдещото му представяне, ако се съди по CinemaScore рейтинга му - "B+".
Това важи в още по-голяма степен за биографичния филм Jobs, който дебютира с боксофис от $6,7 млн., събрани от касите на 2381 кинотеатъра.
След като бе заклеймена от критиката, лентата затвърди статута си на кино провал, като получи средна оценка "B-" от зрителите на премиерните й прожекции и дебютира едва на седмо място в боксофис класацията - един от най-слабите дебюти на Аштън Къчър в цялата му кино кариера.