Една от най-популярните електронни формации в света - Underworld, идва за голям оупън еър концерт в София, съобщиха за Avtora.com организаторите от NMA. Събитието ще се състои на 6-ти юли (сряда), с начален час 17:00 ч. и край в 24.00 ч. Мястото ще бъде обявено съвсем скоро.
Цената на билета до 6-ти юни е 25 лв. (ограничен брой), след тази дата е 30 лв., а в деня на концерта е 40 лв.
Афтърпартито с още неуточнено място ще започне в 24.00 ч., с A Guy Called Gerald (!K7/ UK). Входът за него ще е 12 лв. или 50 % по-евтин, с билет за Underworld.
Билетите за мега-събитието ще са в продажба от 3-ти май в www.biletionline.com
Официален адрес за концерта на Underworld в България: www.newmusic.bg
Официален сайт на Underworld:
www.underworldlive.com
Underworld
Underworld са артистите, определящи до голяма степен насоките в електронната музика. Вокалистът Карл Хайд (Karl Hyde) и китаристът Рик Смит (Rick Smith) записват заедно от времето на ню уейв експлозията в началото на 80-те.
Присъединяването на младия диджей Дарън Емерсън (Darren Emerson) в края на десетилетието помага на формацията да даде нов облик на звученето си. Включването на елементи от сравнително младите стилове транс и техно, и новаторските им методи на смесване започват да оформят както собствената им музика с марка Underworld, така и световната денс-сцена.
"Dubnobasswithmyheadman" е първият им албум като трио, излязъл през 1993 г. От тук започва верижна реакция, вследствие на която Underworld гравитират между ъндърграунда и тоталния успех в следващите 10 години.
От всички електронни групи, изникнали в началото на 90-те, триото се превръща в най-великолепния лайв феномен, с най-качествено изпълнение на живо, благодарение вечното "бълнуване" на Карл като фронтмен и музикалните коктейли на Емерсън и Смит.
Вторият им албум "Toughest in the Infants" е по-широко приет от дебюта и успява да се продаде в още по-голям тираж, благодарение на парчето "Born Slippy", включено в саундтрака на култовия шотландски филм "Трейнспотинг" (Trainspotting).
"Beaucoup Fish" е името на третия им албум, излязъл през 1999 г. Заглавието не е така приветствано от критиката и феновете както предшественика си, но това не спира групата да обикаля света с концерти. След турнетата за представянето на "Beaucoup Fish", през 2000 г., Дарън Емерсън решава да твори самостоятелно и се посвещава на диджейската си кариера.
Записите на многобройните лайв шоутата на Underworld служат като материал, от който Хайд и Смит оформят през 2000 г. лайв албума/DVD "Everything, Everything".
Излезлият през средата на 2002 "A Hundred Days Off" става първи албум на Underworld като дует, след 1989. "A Hundred Days Off" е показателен за промяната в начина на мислене на двамата музиканти и е прераждане за тях в музикално отношение.
След десет години производство на най-висококачествената музика, звучаща в денс клубовете по цял свят, албумът е доказателство, че Карл Хайд и Рик Смит са все така способни да създават хитове.
Underworld се занимават и с Tomato - тяхната собствена фирма за графичен дизайн, която работи с клиенти като Nike, Sony, Adidas и Pepsi. Също така, са известни с ремиксите си на Depeche Mode, Bjоrk, St. Etienne, Sven Vаth, Simply Red, Leftfield и много други.
Със статута си на най-добрата електронна група наживо, те са обиколили с турнета Европа, Япония, два пъти Обединеното кралство и имат ежегодни участия по летни фестивали из цял свят. Легендарно е участието им на Гластънбъри, а тази година отново са сред хедлайнерите на редица големи фестивални сцени.