Бареков срещу Венета Райкова. Люба Кулезич срещу Диана Найденова. Патрашкова срещу Кулезич. Кеворкян срещу Бареков. Магърдич Халваджиян срещу Нико Тупарев.
Това е само short-list на актуалните войни в българското телевизионно пространство. Никога не е имало толкова много конфликти в него, както сега.
Някогашните майтапи на Азис със Слави Трифонов и сценаристите му или на Крум Савов с Албена Вулева вече звучат като люлчина песен.
Най-популярната медийна вражда днес е между Николай Бареков и водещата на “Горещо” Венета Райкова. Бившият водещ на bTV я напада в своите сайтове, а тя му отговаря чрез коментари във фейсбука си, охотно цитирани от други сайтове.
Снимки: Личен архив
Основният лайтмотив на Бареков: “Студиото на “Горещо” е позорище за разчистване на лични сметки, там се изричат спорни твърдения, които домакинята приема с телешкия възторг на блондинка, току-що надникнала в картинките на атласа по история за четвърти клас”.
Отговорът от продуцентите на Венета, цитирани от “168 часа”: “Нямаме коментар, защото не участваме в елементарни автореклами”.
Конфликтът на Бареков с Венета Райкова е продължение на войната му с тв легендата Кеворкян, който неотдавна също гостува в нейното студио.
В интервю за жълт вестник, (тогава все още) водещият на bTV обяви: “Кеворк изкука” и коментира, че той вече е маргинален медиен фактор.
Отговорът на мустакатия арменец: “Сваляш си ципа в някоя дискотека, докато примираш с песента „Радка пиратка”, а сетне го правиш и в телевизията, където случайно си се наврял.
Спомнете си снимката му с народна носия, като някакъв върлинест сервитьор в западнала провинциална механа – никога Бареков няма да успее да се измъкне от тази образ, той ще го преследва винаги. Сервитьор да ти обяви война? Глупости, той най-много да ти плюе в манджата, която иначе сервилно ти носи и си чака бакшиша. Просто изпълнява някаква поръчка, нищо повече”.
Друга война в телевизията: Люба Кулезич срещу Диана Найденова. Два остри езика, но и две различни поколения, както и два различни стила, бяха принудени да седят на една маса в “Рулетката” на “Станция Нова” и да се редуват в задаването на въпроси към гостите.
Искрите между журналистката и радиоводещата обаче бяха толкова големи, че студиото заприлича на фойерверк. В крайна сметка войната завърши с косвена победа на Кулезич.
Мълниеносната телевизионна кариера на Найденова, започнала уж на шега миналото лято, в момента е сложена във фризера в очакване на по-добра концепция и часови пояс за нея.
Основната разлика между Люба и Диана?
Снимка: Станция Нова
Опитната журналистка не просто разпитва, но и прави заключения и обобщения, показващи огромния й багаж. Найденова не е толкова силна в заключенията.
Подобно на Георги Коритаров, тя също е в стихията си най-вече и единствено когато прекъсва и се заяжда със събеседника си. Тази схема обикновено носи бърз, но краткотраен телевизионен успех.
Далеч по-грозна е войната между Люба Кулезич и бившата телевизионерка Кристина Патрашкова, която напоследък се изявява като главен редактор на опозиционния клонинг на “Уикенд” – “Галерия”.
В поредица от предавания (съответно издания на вестника) двете си размениха квалификации, които засенчиха всички други конфликти в медийното пространство. От благоприличие е по-добре да ги спестим. Към днешна дата победител и тук е Кулезич, след като благодетелят на “Галерия” Алексей Петров изпадна в трайна немилост и е зад решетките, а рекламите на “Лев Инс” изчезнаха от ефира на Нова телевизия.
През следващите седмици все по-отчетливо ще става напрежението по оста “Тупарев-Халваджиян”. Двамата мастити продуценти често подчертават, че нямат конфликт помежду си и конкуренцията между тях е приятелска.
След старта на Big Brother Family обаче играта неизбежно ще загрубее, а медиите всячески ще подклаждат това.
Преди няколко седмици в свое интервю главният редактор на Big Brother и партньор на Тупарев Ники Николов коментира: "България търси талант" всъщност е рубриката на Слави "Кандидати за слава". Преди време той за пореден път открадна световен формат, без да плаща правата му, и го вмести в шоуто. Така че това предаване не е нещо, което да не сме гледали.
Снимка: Аvtora.com
Смятам, че на зрителите им дойде малко в повече от предавания, в които се танцува и пее. "България търси талант" в общи линии е това. За последната една година у нас имаше 5 или 6 големи телевизионни проекта, в които хората основно пяха или танцуваха. Лично на мен ми се прави, а и ми се гледа нещо съвсем различно.
На Запад има смисъл от подобни предавания. Там пазарът е огромен и хората, които участват, и особено онези, които печелят, наистина променят живота си изцяло в положителна посока. Тук вече имаше 3 сезона на "Мюзик айдъл" и за съжаление в крайна сметка нито един от победителите не стана дори и локална звезда.
"България търси талант" в световните си разновидности в 90 процента от случаите се печели от човек, който пее добре. И с българския победител ще се случи същото. Той ще вземе много малко пари и 5 минути слава”.
В реципрочно интервю Магърдич Халваджиян отговори: “Всеки си хвали детето. В “България търси талант” пеенето и танцуването е много малко. С “Биг Брадър Фемили” Ники Николов се бори да даде някакво разнообразие на онова, което прави. Въпреки че ние отчасти сме гледали нещо подобно. Нали Здравко и Христина вече бяха заедно в предаването? Едва ли новият “Биг Брадър” ще бъде нещо невиждано”.
Всъщност, война между продуцентските къщи няма, но има огромно напрежение между телевизиите. Лагерите са окончателно разпределени – хората на Тупарев са се окупирали в Нова, а Магърдич, Евтим Милошев и бившият им приятел Слави Трифонов – в bTV. Каквото и уважение да имат помежду си, продуцентите ще бъдат все по-лоялни към каналите, които ги хранят.
Маргинализирането на доскорошните сутрешни асове Николай Бареков и Милен Цветков пък ще ожесточи още повече критиките към някои от сегашните телевизионни лица. Техните наследници Димитър Павлов и Никола Стойнов ще бъдат все по-често обект на пиперливия им език, но и не само те.
Новият телевизионен сезон вече стартира. Както казва Бойко Борисов – война е. Който издържи!
Автор: Георги Неделчев