Обявената като "модерният мултиплеър наследник" на Tribes 2 предстояща игра Tribes: Ascend, разработвана от Hi-Rez Studios, ще бъде издадена по актуалния f2p модел, предвиждащ генерирането на приходи за издателите на заглавието единствено чрез микротранзакции, на които потребителите не са задължени, ако искат да играят.
Ascend ще излезе по-късно тази година в дигиталните PC платформи и XBLA, но точната й премиерна дата все още не е известна. През април Hi-Rez Studios, които откупиха правата върху интелектуалната собственост на Tribes от Dynamix през 2010 г., направиха безплатна друга своя игра в същия жанр - Global Agenda, предоставяйки на играчите цялото налично към момента съдържание на заглавието и възможността да развиват героите си в пълния капацитет от нива.
Относно захранваната с Unreal Engine 3 Tribes: Ascend, студиото планира да следва модела на League of Legends, при който на играчите регулярно – веднъж на всеки две седмици - се предлагат нови попълнения от войни, които могат да закупят срещу 5-10 щатски долара. По подобен начин играещите Tribes: Ascend ще могат да закупуват пълна бойна екипировка за своите герои, чрез която да ги профилират в дадена област.
Hi-Rez планират също последващото издаване на чисто козметични персонификации за героите на играчите, които ще могат да бъдат усвоявани чрез микротранзакции.