Интересът на тийнейджърите към традиционните видео игри, издавани за домашните и портативните конзоли, все повече спада за сметка на нарастващата популярност сред тази възрастова група на социалните и онлайн игрите, сочат данните на ново представително социологически проучване, проведено от фирмата за анализи Piper Jaffray сред 5600 американски гимназисти.
В подобно проучване от същия период на 2011 г., 63.5% декларираха загуба на интерес към играенето на видео игри на конзоли, докато в момента процентът им възлиза на 65.9%.
В същото време процентът на тези, които са отговорили, че биха играли на мобилните си устройства преди година и сега е нараснал двойно – от 34.4 на 66.2.
Делът на онези, които твърдят, че играят във Facebook, се запазва – той е бил около една четвърт и преди една година и сега, като през есента на 2011 г. бе достигнал най-ниската си стойност – само 18.3% от анкетираните тогава са казали, че ползват игрални приложения в най-голямата социална мрежа.
Сред тези, които играят социални игри в момента, близо 93% са казали, че нямат желание да харчат реални пари за виртуални придобивки, което показва ръст от близо 12% през последното шестмесечие.
Повечето от анкетираните са подчертали приоритетното значение, което има за тях възможността да бъдат във връзка с приятелите си, докато играят. Според тях традиционните игри без интегрирани социални функции са "загуба на време" и пречат на социалните им контакти.
"Очакваме продажбите на традиционните видео игри за конзолите на физически носител да продължат да спадат през следващите две години и все повече потребителите да се ориентират към дигиталните сервизи.
Въпреки че през 2013 и 2014 г. новото поколение конзоли ще вдъхне живот на индустрията, производителите ще се сблъскат с безпрецедентна конкуренция от страна на таблетите, смартфоните и дигиталните сервизи, свързани с телевизори", обобщават резултатите Piper Jaffray, според които в момента около 36% от тийнейджърите биха плащали месечни такси, за да имат достъп до on-demand облачни сервизи като OnLive.