Първият пълен уикенд на годината е един от предпочитаните периоди за кинопремиери от продуцентите на хорър ленти и 2013 г. не прави изключение. Texas Chainsaw 3D направи своята премиера на 4 януари и успя да избие бюджета от $20 млн. още през първия си уикенд по екраните в САЩ и Канада, приключен с общи приходи от $23 млн.
Така седмият филм от култовата хорър поредица, явяващ се директно продължение на класиката на Тоби Хупър от 1974 г., успя да изненада онези анализатори, които заложиха на прогнозата, че спорът за първото място ще се води между The Hobbit: An Unexpected Journey и Django Unchained.
В същото време ниският рейтинг на лентата (C+ CinemaScore), предпочетена в премиерния си уикенд от хората под 25-годишна възраст, е по-скоро очакван и обичаен за продукциите в хорър жанра.
Около 30% от онези зрители, които са се съгласили да участват в анкетата на CinemaScore, са посочили като една от основните причини да посветят на Texas Chainsaw времето и парите си участието във филма на звукозаписния продуцент и артист Trey Songz (Preacher's Kid), който си партнира с актьорите Alexandra Daddario and Dan Yeager.
С около $3 млн. по-малък боксофис от Texas Chainsaw 3D на второ място в актуалната класация на най-касовите филми в Северна Америка се нарежда Django Unchained. Излизайки едновременно с Les Misérables на Том Хупър, новият филм на Тарантино стартира на по-предна позиция от мюзикъла с участието на Хю Джакмън и Ръсел Кроу и запазва аванса си, като и двете ленти вече преминаха границата от $100 млн.
Django Unchained е на път да стане най-доходоносният филм на култовия режисьор, разбивайки рекорда на инкасиралия $120 млн. Inglourious Basterds.
За разлика от последната седмица на 2012 г. сега Les Misérables изостава от Django с две позиции, въпреки че общият размер на приходите на двете ленти от премиерата им в Северна Америка до момента е идентичен – 106 млн. за Django и 104 млн. за адаптацията по романа на Виктор Юго.
Филмът е номиниран за четири награди Златен глобус и стана най-бързо заработилият $100 млн. от продадени билети в САЩ и Канада мюзикъл в историята (точно за 13 дни). Глобалният му боксофис възлиза на $184.6 млн.
Останалите две заглавия, поставени в топ 5 на класацията, са The Hobbit: An Unexpected Journey (1-3), чийто четвърти уикенд боксофис възлиза на $17.5 млн. при глобални приходи от $820 млн., и комедията Parental Guidance (4-5), която инкасира $10.1 млн. през почивните дни и общо $52.8 млн. от премиерата си преди две седмици до момента.
Jack Reacher, This Is 40, Lincoln, The Guilt Trip и Promised Land, в този ред, заемат позициите от втората половина на топ 10, като последният филм все още не е масово разпространен в американските кинотеатри.
Въпреки силния актьорски състав, оглавяван от Мат Деймън, и отличното реноме на двукратно номинирания за Оскар режисьор Гюс Ван Сан (Good Will Hunting, Milk), Promised Land се представя посредствено в комерсиален аспект, а критиката (53/100) и публиката (59/100) са единодушни, че филмът не е сред задължителните за истинските киномани.