Представете си, че комиксовите герои Отмъстителите (The Avengers) бяха музиканти. Един такъв супер отбор трябва да бъде съставен от най-популярните и най-ярки звезди на небосклона. И тъй като женското присъствие в The Avengers се ограничава само до "Черната вдовица" Наташа Романоф, то и музикалното такова ще сведем само до едно име - Тейлър Суифт (Taylor Swift).
23-годишната американка от Пенсилвания е истински "отмъстител", когато става дума за песни, в които се пее за раздяла с гаджета. Както и когато говорим за отмъкване на първите места в чартовете изпод носа на нищо неподозиращата конкуренция, имала неблагоразумието да пусне нов запис едновременно с нея.
По ирония на съдбата медиите по-често се занимават с личните драми на Тейлър, отколкото със самото й творчество, което вече е доста впечатляващо не само като обем, но и като качество.
Излизането на албума Red бе едно от събитията в комерсиалната музика за 2012 година, но триумфалният марш на певицата продължава и през 2013 г., макар основните теми около нейната персона все още да се въртят около краткия ѝ романс с Хари Стайлс (Harry Styles) от One Direction.
Разликата между нея и британския тийнейджър не е само приветливият и невинен външен вид на Тейлър Суифт. Музикалният талант на американката личи не само в пеенето и сценичното й поведение, а и в нейните композиторски, аранжорски и продуцентски умения, каквито Стайлс очевидно още не е развил.
Тейлър притежава и ценното качество да умее да иронизира себе си с оригинални, доста често хапливи шеги, които вървят в комплект с по-тъжните и мрачни текстове като тези от четвъртия ѝ албум.
Въпреки името си Red е палитра от музикални цветове. Кънтри началото е обилно полято от фолк рок, традиционен поп и инди рок. Всъщност песните са като различни дрескодове на Суифт - от елегантни вечерни рокли до традиционна хипстър мода.
Тейлър не обича да говори публично за неуспешните си връзки, които вече са доста на брой. Освен Стайлс в списъка попадат още актьорите Тейлър Лоутнър (Taylor Lautner) и Джак Гиленхаал (Jack Gyllenhaal), други рок и поп звезди като Джон Мейър (John Mayer) и Джо Джонас (Joe Jonas), както и наследник на политическата династия Кенеди.
Именно фактът, че певицата предпочита да споделя любовните си неволи с езика на музиката, засилва допълнително интереса към личния й живот за сметка на този към песните ѝ.
Хари Стайлс, например, издаде доста дебела като страници автобиография, в която напада и уязвява бившата си половинка със своята версия на истината за тръпката между двамата. Но дали на такава крехка възраст - 19 години - един певец е достатъчно зрял за собствена книга, която така или иначе е написана и художествено обогатена с пикантерии от мениджъри и PR-и с цел големи тиражи?
За Тейлър е твърде рано за автобиография, въпреки че светът вече е в краката ѝ. Тя е музикален артист, натрупала е милиони долари, спечелила стотици награди и е едно от най-познатите лица в съвременната поп култура.
Макар и често с разбито сърце, Суифт е виден филантроп и подкрепя благородни каузи, особено свързани с деца, образование и дискриминация на хора с друга сексуална ориентация. И го прави не защото така й е "наредено" от мениджмънта, а защото е влиятелен социално ангажиран човек, за когото парите и славата са и средство, а не само цел.
All Too Well, ако цитираме заглавието на едно от бижутата в Red. Тейлър наистина докосва много хора по свой си начин и феновете ѝ съпреживяват нейните песни. Сега остава и медиите да разберат, че неуспешните връзки са извор на идеи за най-хубавите ѝ произведения. А това момиче граби с шепи от този извор.