Жанр: Shooter
Година: 2007
Издател: Valve
Системни изисквания: CPU 2,2 GHz , 512 MB Ram,DX 9 128MB Video, HDD 3 GB, Win XP/Vista
Брой DVD: 1
Мултиплейър: Дa
Ето че стигнахме и до последната игра в огромния пакет заглавия, пуснат наведнъж от Valve - The Orange Box. Истинска черешка в коктейла, която може би ще разкара вече допотопния Counter Strike от чартовете за най-играна игра на месеца...
Фалстарт
Всъщност за Team Fotress 2 се говори от много отдавна. Първата част на играта е всъщност мултиплейър модификация за култовия Quake 2. По-късно Valve купуват франчайза и започват работата по втората част, като модификация на първия Half Life. Уви, случва се нещо доста неочаквано. Един Mod проект за Half-a превзема сърцата на феновете като срамна болест - паркинг за ТИР-ове. Създаденият от двама ентусиасти Counter Strike се превръща в истински феномен, настанявайки се уютно на всички геймърски РС-та.
В крайна сметка Valve виждат, че дори да пуснат навреме все по-забавящата се Team Fortress 2, то тя ще се появи на пазара в в среда на дива конкуренция и най-вероятно ще изгуби битката. Проекта е замразен...
7 години по-късно.
Днес Team Forttress 2 e вече факт. Запазил само геймплейната концепция на оригинала, играта е много повече от това, което трябваше да бъде и можем само да сме благодарни, че не се появи през 2001 година, както беше предвидено.
Team Forttress 2 е мултиплейър отборен шутър. Тоест - разделяте се на два отбора, червени и сини и се впускате в един от режимите на игра. Те са повече от стандартни - Capture the Flag, Deathmatch, Team Deathmatch и King of the Hill. Само че вместо флаг имате куфарче с тайни документи например.
Култовото в играта идва от нейната визия и атмосфера. Използвана е алтернативна пиксел-шейдинг система за добре познатия ни Half-Life 2 енджин. Резултът е много семпла и изчистена "анимационна" графика. Но нека това не ви обърква - опростена, не означава проста. Всичко - от моделите на персонажите, през светлините ефекти и сенките, до специалните ефекти е на зашеметяващо добро ниво, без да се получава ефект на претрупаност и кичозност, който е така характерен за последната генерация екшън игри.
Глутница кучета
В началото на всеки рунд ще можете да изберете в кой игрови клас да се превъплътите. Няма купуване на оръжия и подобни шитни. Всеки клас си идва с определен арсенал и точно зададена роля. Да - дори медикът може да прави доста успешно фрагове, но ако съживява пострадалите съотборници и привързва раните ще е много по-полезен за себе и за отбора.
Скаутът, шпионинът и снайперистът са соло играчи. Първият е слабо въоръжен и брониран, но е страшно бърз и с един удар на бата-та си може да зашемети всеки опонент. Шпионинът може да става невидим, и да краде "облика" на противниците (въпреки че неизменно е с цигара в уста). На снайпериста му дай да си дебне някъде на гюме, без опонента да има възможност да знае от къде му е дошло.
Най-забавните роли пък са тези на "огняра", „демомана” и „експерта по тежки оръжия”. Първият превръща всяка паплач пред себе си в барбекю, вторият ако не се самовзриви е с потенциала да отнесе целия вражески отбор само с една добре позиционирана граната... а третият, да речем просто, че не искате да сте на пътя му, когато държи стокилограмовата си аверка - многоцевната картечница "Миша".
Последните два класа почти не влизат в директна престрелка, но са не по-малко опасни. Инженерът може да построи машина за разпределяне на муниции или няколко защитни кули, и след това да иде да си направи чайче, слушайки писъците на сглупилите да минат през заварденото помещение. Медикът е типичен "Чичо доктор" с тази разлика, че кварталното Джи Пи няма да извади огромен сатър, ако го ядосаш.
Играта е повече от добра, макар и използваща изтъркана гейм механика. Предлага доволно голяма доза екшън и удоволствие, примесено с безумен хумор.
Официален сайт: http://orange.half-life2.com/