В 19:00 ч. вечерта на 24 февруари най-новата игра от култовите шутър серии Tribes стана достъпна за масовия потребител, независимо на кой континент се намира. Публичната бета на Tribes: Ascend стартира след близо три месеца на затворени тестове, в които се включиха над 300 000 души.
Производителите на заглавието, което и след официалния си старт ще е безплатно за игра (free-to-play), Hi-Rez Studios, обещаха на играчите, взели участие в затворената бета, запазване на всички техни придобивки и степен на развитие. Непосредствено преди старта на публичната бета, студиото актуализира версията на играта, добавяйки нов режим, Capture The Flag карта (Temple Ruins), предмети и др.
"Затворената бета на The Tribes: Ascend, надмина всичките ни очаквания. Играта еволюира значително в хода им, благодарение на обратната връзка с играчите. Разширихме мрежата си от сървъри в Северна Америка, Европа и Австралия и добавихме нови локални сървъри в Бразилия и Азия", казва се в изявлението на Hi-Rez Studios.
Базирано в Алфарета, Джорджия, студиото издаде първата си продукция, Global Agenda, преди две години, а освен по Tribes: Ascend, до началото на 2011 г. работеше по още един MMO шутър, базиран на фантастичния свят на Tribes - Tribes Universe. Също като него, Tribes: Ascend се захранва от Unreal Engine 3 и е предназначена за игра единствено в мрежа.
Засега играта има единствено PC версия, но Hi-Rez не отхвърлят възможността да създадат портове за Xbox 360 и PlayStation 3 в бъдеще. Настоящите режими на Ascend са четири - Capture the Flag, Team Deathmatch, Arena и току-що добавения с новия пач Arena Deathmatch.
Класовете герои, различаващи се по това какъв тип екипировка имат, както и по това колко и какви оръжия и други предмети могат да носят, измежду които играчите трябва да изберат своя в началото на играта, са Pathfinder, Soldier и Juggernau.