Жанр: Екшън от трето лице/ стратегия Година: 2012 Разработва: LightBox Interactive / SCE Santa Monica Studio Издава: Sony Computer Entertainment Платформа: PlayStation 3
Преди 5 години PlayStation 3 все още беше „гореща” новина. Множеството иновации, които конзолата от „следващо поколение” (термин, който на практика се роди именно по това време) донесе, обещаваха да променят до неузнаваемост бъдещето на гейминга; начина, по който играем и възприемаме игрите.
Тогава, през 2007, студио на име Incognito Entertainment (под шапката на SCE Santa Monica Studio) пуснаха игра наречена Warhawk. Анонсирана като безкрайно амбициозен проект, смесващ няколко различни игрални жанра, предлагащ едновременно вълнуваща солова кампания и уникален мултиплейър, Warhawk беше и първата игра за PlayStation 3, възползваща се от новаторските опции за управление с жестове на обновения Sixaxis контролер на конзолата.
В крайна сметка идеята за самостоятелна кампания отпадна (поради опасения, че ще засенчи мултиплейър сегмента на играта) и в крайна сметка въпреки сравнително позитивните отзиви от специализираната преса, няколко месеца след премиерата си Warhawk потъна в забвение.
За последното, разбира се, допринесоха и множеството проблеми на мрежовата игра – сривове във връзката с все още младата тогава PSN мрежа, забавяния и прочее неприятни странични ефекти.
Днес, близо 5 години по-късно, получаваме Starhawk – духовен наследник на същата тази игра, почерпил разбира се идеите си най-вече от планирания, но така и неосъществен солов режим на оригинала.
Действието в играта се развива в далечното бъдеще. Човечеството е колонизирало много планети в Галактиката и именно една от тях е избрана за арена на случващото се в Starhawk. Frontier е суров и негостоприемен свят с условия и атмосфера много напомнящи тези в прословутия Див Запад.
Идеята за научнофантастичен екшън в среда и обстановка, напомняща класически уестърн, е доста добра, но ако очаквате огромният потенциал на една такава сюжетна концепция да е довел до нещо наистина оригинално, вероятно ще останете разочаровани.
Историята (уви) е най-слабата страна на Starhawk и вероятни ще ви се стори слаба и клиширана. Което е жалко, тъй като от чисто геймплейна гледна точка играта е истинско бижу – смела, дръзка, оригинална и склонна към експериментиране.
Starhawk взима базовите елементи от два изключително популярни игрални жанра – екшъните от трето лице и реално времевите стратегии, и ги комбинира по нов и изненадващо находчив начин.
Играта предлага новаторска концепция, наречена “Build’n’Battle” (Строй и се сражавай), която съчетава стратегически елементи, свързани с изграждане на укрепления, отбранителни съоръжения и дори опция за викане на въздушни подкрепления, с динамични битки от трето лице.
В същото време Starhawk е взела и всички плюсове (научила е всички горчиви уроци по-скоро) от предшественика си и буквално блести в мултиплейър, предлагайки динамичен онлайн режим за игра с до 32 участници и страхотен кооперативен режим, подобен на Horde Mode в Gears of War.
В този ред на мисли Starhawk, за разлика от оригинала си, е зряло, отлично полирано заглавие, предлагащо някои наистина оригинални идеи. Препоръчваме!