Жанр: RTS
Изисквания: CPU 1 GHz, RAM 256 MB, Video 32 MB, HDD 2.5 GB, OS Win 2k/XP
Производител/разпространител: Lucas Arts/Petroglyph
Година: 2006
"Хроника на галактическия апокалипсис"
Едва ли ще произведа новина като някоя от тези, които можете да прочетете над моето скромно каренце, ако кажа колко плодотворна почва е Star Wars ™ (e нека веднъж ги почета поне), за света на компютърните игри (а и не само). По темата са направени доста симулатори, още толкова шутъра, някой и друг адвенчър, куестове, едно шитаво лего. Въпреки че отдавна излеза и RTS по темата, мащабът на галактическата война някак се губеше... Дж.Лукас обаче отдавна е доказал, че "празно няма" и “Empire at war” съчетава красотата на новите графики със звездната патаклама и грандомания (плюс щипка легенда).
Едва ли ще произведа новина като някоя от тези, които можете да прочетете над моето скромно каренце, ако кажа колко плодотворна почва е Star Wars ™ (e нека веднъж ги почета поне), за света на компютърните игри (а и не само). По темата са направени доста симулатори, още толкова шутъра, някой и друг адвенчър, куестове, едно шитаво лего. Въпреки че отдавна излеза и RTS по темата, мащабът на галактическата война някак се губеше... Дж.Лукас обаче отдавна е доказал, че "празно няма" и “Empire at war” съчетава красотата на новите графики със звездната патаклама и грандомания (плюс щипка легенда).
"Империя като една човешка длан"
SW: EAW е разделена на стратегическа/икономическа и тактическа част. В първата стопанисваме подопечените ни планети (или се подготвяме да “освободим” няколко нови), “обзавеждаме ги” с фабрики, орбитални бази, строим войски в тях или разработваме технологии. Още от тази начална фаза на играта си личи, че разликите межди бунтовниците и империята са не просто козметични. Като “официална” сила империума разработва технологии и трупа ресурси, докато бандата сепаратисти (сори, никога не съм се кефил на тези), най-нагло ги краде от тях.
SW: EAW е разделена на стратегическа/икономическа и тактическа част. В първата стопанисваме подопечените ни планети (или се подготвяме да “освободим” няколко нови), “обзавеждаме ги” с фабрики, орбитални бази, строим войски в тях или разработваме технологии. Още от тази начална фаза на играта си личи, че разликите межди бунтовниците и империята са не просто козметични. Като “официална” сила империума разработва технологии и трупа ресурси, докато бандата сепаратисти (сори, никога не съм се кефил на тези), най-нагло ги краде от тях.
Втората, тактическа част (разбира се по-интересната) е бая олекотена от към непрестанния цикъл на строене, който присъства в други игри. Когато атакуваш дадена планета разполагаш единствено с подкрепленията, които си докарал в орбита и с въздушна поддръжка, ако имаш нужните кораби за целта. Това определено внася тръпка (и то каква!) още повече, че силите, които стоварваш на планетата, са ограничени според това колко стратегически waypoints държиш (подобно на "Ground control 2").
"Космосът да ни е на помощ!"
Честно ви казвам, да имаше едно лесно, щях да играя само космическите сражения в SW: EAW! И то не защото на земята не е интересно (даже е "прекалено" интересно понякога), а защото във вакуума битката е наистина ефирна и красива. Наистина може да се усети мащабът на големите крайцери, да се изпита наслада от летящите като колибрита покрай тях X-wings или TIE fighters. Някои големи кораби пренасят тези малки зверчета в хангарите си и в момента на битката, освен с главните си оръдия, крайцерите разполагат и с рояк изтребители/бомбардировачи, които да хвърли срещу противника.
Честно ви казвам, да имаше едно лесно, щях да играя само космическите сражения в SW: EAW! И то не защото на земята не е интересно (даже е "прекалено" интересно понякога), а защото във вакуума битката е наистина ефирна и красива. Наистина може да се усети мащабът на големите крайцери, да се изпита наслада от летящите като колибрита покрай тях X-wings или TIE fighters. Някои големи кораби пренасят тези малки зверчета в хангарите си и в момента на битката, освен с главните си оръдия, крайцерите разполагат и с рояк изтребители/бомбардировачи, които да хвърли срещу противника.
Оказва се че в космосът има бая неща, в които да се хакнеш, като астероиди, които опасват понякога 1/3 от картата или полета, прецакващи корабите ви. Уви - яка теснотия настъпва понякога, но ако погледнем с очите на оптимиста и полупълната му чаша, така няма място за мотане, а веднага се хвърляме в междузвезното пого.
За корабите няма да ви говоря, те са всичко това (че и повече), което сте виждали на екрана. Повечето от тях имат възможност да превключат от щитовете си към бордовите оръжия, които пък са разположени по корпуса, като отделни цели и при добро желание можете да окастрите някой от досадните му лазерни батареи, или да гръмнете хангарите му, които бълват дребни, но вредни изтребители.
При атака, върху някоя планета и орбиталната и отбрана, срещу натрапниците могат да стрелят познатите ни от "Епизод 5 : Империята отвръща на удара" земно базирани (или летящи в космоса) йонни и всякакви други видове тежки оръдия. Въпросните наистина могат да пръснат кораб на атоми, да не говорим, че в играта имате възможност да построите така популярната в народните приказки "Звезда на смъртта"...
Весела вметка е и "камерата", на която може да превключите по време на сражението, като за момент оставите контрола над единиците настрана и се превърнете в наблюдател от различни cinematic ъгли.
Звуците са страшна мощ в SW: EAW, а ако си позволите да надуете малко и детайлите, наистина ще се насладите на една почти кинометражна гледка. Enjoy!
"Сказания за силата..."
Както вече споменах, на земята също става много интересно. Общо взето всичко си е така, както си го знаете, AT walkers, storm troopers, левитиращи/гъсенични/крачещи танкоподобни, кули. Голям зор е да превземеш планета само с десантните си части, докато защитниците й бълват все нови и нови орди.
Както вече споменах, на земята също става много интересно. Общо взето всичко си е така, както си го знаете, AT walkers, storm troopers, левитиращи/гъсенични/крачещи танкоподобни, кули. Голям зор е да превземеш планета само с десантните си части, докато защитниците й бълват все нови и нови орди.
Богато разнообразие на светове, всеки с особенностите си, расата си, че даже и с лошото си време понякога. Околната среда на много места не е никак безопасна и ако си играете лекомислено на "ловец" може да си изпатите много лошо, из галактиката бродят същества, които могат да "изчезнат" цяло ваше отделение ей така, като го поглеждат лошо, както и лазер не би могъл. Което често е крайно дразнещо! Тежката канонерка, например, трябва да стреля маса време по група войници, а някаква снежна маймуна ги пребива ей така, за кеф! Язък им за лъчевите пушки, язък им за чудото...
Ако трябва да перефразирам: С героите в SW: EAW стават чудеса! Например за Dart Vader не са проблем някакви си 30-40 войника, че и няколко танка и кули за цвят. Яко владее силата това момче ви казвам! Горе долу същото е положението с Боба Фет в космоса, а императорът наистина може да ви ”наелектризира” За пореден път имаме пример за deus ex machina в лицето на SW юнаците, но пък те винаги са го правили, така че чутовната им мощ може да мине в графата "плюс за реализъм"
Освен линейните бойни действия за завладяване и унищожаване, кариерата ви на звезден адмирал (респективно на гнъсен бунтовнически командир) ще ви срещне с операции за пленяване, шпионаж, саботьорство…всичко, което може да предложи война, чиито фронтове са с дължина от светлинни години.
Абе, когато говорим за Star Wars, наистина си говорим за мания и понякога наистина може да се прекали в идеята да бъде обезсмъртена поредицата – с две думи, може да се създаде боза - респективно на човек да му писне! Empire at war успявя да избегне и едното, и другото. Частично, защото наистина е добра и разнообразна, частично по начина, по който ни манипулират жените – красиви са и знаят, че ги обичаме не само заради това.
Официален сайт: http://www.lucasarts.com/games/swempireatwar/indexFlash.html