Жанр: Екшън - приключение Година: 2012 Разработва: The Workshop / SCE Santa Monica Studio Издава: Sony Computer Entertainment Платформа: PS3
Напоследък, опре ли до видео игри, нещо ни върви на ретроспекции. Дали защото индустрията прогресивно се изчерпва откъм нови и оригинални идеи или защото поначало геймингът тъпче на едно място от доста време насам, не е много ясно, а пък и това е линия на разсъждения, в която не бихме искали да се впускаме твърде много.
За това, ето ви още един творчески флашбак – E3 2010. Знаменателно издание на най-великото геймърско шоу, на което Sony и Microsoft кротко сведоха глава пред гения на Nintendo и показаха ясно, че и те са дошли на „техния акъл”, т.е. узрели са за разбирането, че управлението с жестове е следващата голяма стъпка напред в еволюцията на видео игрите.
Тогава, по време на анонса на PlayStation Move, особено внимание привлече едно доста забавно заглавие, чиято геймплейна идея се въртеше именно около възможностите на новият motion контролер на Sony.
Става дума за Sorcery, разбира се – игра, която въпреки блестящата си презентация и многото получени Е3 награди, почти 2 години след експото някак изчезна от радара. Слава богу проектът, макар и позабавил се, не беше прекратен и днес Sorcery най-после е факт.
Колебанието на Sony относно издаването на това заглавие е разбираемо. Все пак става дума за игра, изцяло организирана около PlayStation Move, или иначе казано – безполезна в комбинация с класически DualShock контролер.
За сметка на това трябва да признаем – Sorcery е може би най-добрата Move игра, излизала до момента, и демонстрира зрялост, с каквато много малко заглавия от този клас могат да се похвалят.
Въпреки малко наивното си, детинско излъчване (от което определено намирисва на Хари Потър), Sorcery е много забавно и увлекателно заглавие. Сюжета му се завърта около младия Фин – начинаещ магьосник с голям потенциал, но, уви, малко търпение. Воден от желанието си колкото се може по-бързо да усвои изкуството на вълшебствата, той задига от учителя си неговата магическа пръчка и.... приключението може да започне.
Основната идея на Sorcery е гениално проста – Фин може да създава заклинания с помощта на жезъла си, като описва различни знаци във въздуха. В началото на играта, разбира се, нещата започват простичко, но с напредването й възможностите на младия магьосник растат и комбинирането на различни движения става все по-сложно, но и по-мощно и разрушително.
Разбира се, именно създаването на заклинания е основният фокус на играта. Комбинацията от различни магически школи и заклинания са неимоверно много и това прави битките едновременно динамични и забавни.
Единствената забележка, която можем да отправим към Sorcery, е, че играта е дяволски кратка, а възможностите за преиграване почти липсват. Въпреки това, ако притежавате PlayStation в комбинация с Move контролер и искате да видите на какво наистина е способен той, в никакъв случай не пропускайте Sorcery.