Докато получи официално име, VR визьорът на Sony ще носи същото като това на проекта на НАСА за вертикално излитащия и приземяващ се космически кораб Morpheus Lander - Project Morpheus.
Устройството се намира на етап прототип, но ще бъде разработено с идеята да бъде пуснато на пазара като конкурент на Oculus Rift. Project Morpheus представлява PlayStation 4 захранван визьор с PlayStation Camera. В тях са вградени сензори, които отчитат в реално време всяко движение на играча и според позицията на главата му се променя ориентацията на излъчвания образ.
Той работи и с контролера PS Move, възпроизвеждайки ръцете и оръжието на играча, така че да се засили усещането му, че участва в битките не само виртуално, но и физически.
Стереоскопичният звук, идващ от четирите посоки, също надгражда реализма на преживяването, което може да бъде тествано от посетителите на провеждащата се в момента Game Developers Conference. Игрите, чрез които Sony демонстрира възможностите на Project Morheus, са Eve Valkyrie, която се разработва и за Oculus Rift, Thief на Eidos Montreal, както и The Castle и The Deep – две тех демо разработки на Sony, създадени специално за целта.