Днес, 9 февруари, е премиерата на новия солов албум на Соня Йончева. Той носи провокативното заглавие “Куртизанката” и е записан миналата година в Генуа, Италия с „Orchestra dell’Opera Carlo Felice Genova“, ръководен от Марко Армилиато. Тенорът Чарлз Кастроново участва в дуетите от „La traviata” и „Thais”. Заглавието на албума не е случайно - всички женски партии в него са свързани с образа на куртизанката.
Включени са арии от най-известните роли на сопраното като „Травиата“ на Верди, „Бохеми“ и „Манон Леско“ на Пучини, „Сибир“ на Джордано и „Ирис“ на Маскани. Други заглавия като „La bohème“ на Леонкавало, „Samson et Dalila“ на Сен-Санс, „Manon“ и „Thaïs“ на Massenet не са част от репертоара на певицата или са планирани като бъдещ дебют (например „Madama Butterfly“ на Пучини). Бонус парчето “In Trutina” от “Carmina Burana” на Орф отразява философията на проекта, баланса между тялото и ума, удоволствието, сдържаността, съмнението и съревнованието между чувствителната и рационалната природа на човешкото същество.
“Светът на куртизанките винаги ме е вълнувал – споделя Соня Йончева. – Открих тяхната вселена в моите сценични превъплъщения. Прочетох историята на Вероника Франко – венецианска куртизанка, поетеса, утвърдила себе си в територии, традиционно запазени за мъжете: тези на еротичната казуистика и публичния дебат. Бях поразена от тази личност, която в изказванията си се противопоставя на своето време – епоха едновременно идеализираща и принизяваща жените по обективиращ начин. Борец за правата на жените, която предлага тялото си за удоволствие. Какъв контраст и каква вяра! Вдъхновена от нейния път, реших да реализирам този албум” - споделя Йончева.
Световноизвестното българско сопрано ще представи албума си с автограф сесия през април, когато ще изнесе два концерта за Великден – на 12 и 15 април в зала “България” заедно с Фестивалния оркестър “Изкуството на барока” с диригент Зeфира Вълова. Програмата на концертите е барокова музика и произведения на Хендел. На специална среща със своите почитатели Йончева ще представи и новия си албум, а мястото, датата и часът ще бъдат обявени допълнително.
Включени са арии от най-известните роли на сопраното като „Травиата“ на Верди, „Бохеми“ и „Манон Леско“ на Пучини, „Сибир“ на Джордано и „Ирис“ на Маскани. Други заглавия като „La bohème“ на Леонкавало, „Samson et Dalila“ на Сен-Санс, „Manon“ и „Thaïs“ на Massenet не са част от репертоара на певицата или са планирани като бъдещ дебют (например „Madama Butterfly“ на Пучини). Бонус парчето “In Trutina” от “Carmina Burana” на Орф отразява философията на проекта, баланса между тялото и ума, удоволствието, сдържаността, съмнението и съревнованието между чувствителната и рационалната природа на човешкото същество.
“Светът на куртизанките винаги ме е вълнувал – споделя Соня Йончева. – Открих тяхната вселена в моите сценични превъплъщения. Прочетох историята на Вероника Франко – венецианска куртизанка, поетеса, утвърдила себе си в територии, традиционно запазени за мъжете: тези на еротичната казуистика и публичния дебат. Бях поразена от тази личност, която в изказванията си се противопоставя на своето време – епоха едновременно идеализираща и принизяваща жените по обективиращ начин. Борец за правата на жените, която предлага тялото си за удоволствие. Какъв контраст и каква вяра! Вдъхновена от нейния път, реших да реализирам този албум” - споделя Йончева.
Световноизвестното българско сопрано ще представи албума си с автограф сесия през април, когато ще изнесе два концерта за Великден – на 12 и 15 април в зала “България” заедно с Фестивалния оркестър “Изкуството на барока” с диригент Зeфира Вълова. Програмата на концертите е барокова музика и произведения на Хендел. На специална среща със своите почитатели Йончева ще представи и новия си албум, а мястото, датата и часът ще бъдат обявени допълнително.