Роботите на Хю Джакмън в "Жива стомана" потрошиха отново американския боксофис

Pinterest LinkedIn +

Роботите на Хю Джакмън (Hugh Jackman) в sci-fi екшън продукцията "Жива стомана" (Real Steel) задържаха с неимоверни усилия челната позиция в американския боксофис и във втората седмица от появата си на екран. Блокбъстърът на режисьора Шон Леви (Shawn Levy) регистрира 16,3 млн. долара през изминалия уикенд, с което общите му приходи от обиколката в Северна Америка и Канада достигнаха вече до 51,7 млн.

С още толкова от салоните в останалите страни, цифрата достига до 108, 344 млн., което ни дава основание да наредим "Жива стомана" сред определено успешните от финансова гледна точка заглавия този сезон.

Две нови предложения завършват челната тройка в това издание на боксофиса – римейкът на мюзикъла от 1984 г. - "Танцуването забранено" (Footloose), с който Кевин Бейкън (Kevin Bacon) изгря в киното, е дело на режисьора Крейг Брюър, a в каста откриваме нестандартна сплав от непознати и доказани имена – до младоците Джулиян Хoуг (Julianne Hough) и Кени Уормалд откриваме Денис Куейд (Dennis Quaid) и Анди Макдауъл (Andie MacDowell).  

Footloose

При дебюта си, лентата, която разказва за нахакан тийнейджър, опълчил се срещу местния закон против танците и рок музиката в малко провинциално градче в САЩ, печели 16,1 млн. долара – с едва 200 хиляди долара по-малко от лидера в класацията "Жива стомана". Римейк е и на третата позиция – това е новият поглед върху култовия sci-fi хорър от 80-те – The Thing на легендата в бранша Джон Карпентър (John Carpenter).

Сега, с тежката задача да се съизмерва с горепосоченото име, се нагърбва Матиас ван Хейнинген – син на известния продуцент, за когото това дори е и дебют в подобно амплоа. В каста на лентата, стартираща с 8,7 млн., пък откриваме Мери Елизабет Уинстед (Mary Elizabeth Winstead), Джоел Едгертън (Joel Edgerton) и Улрих Томсен. Спад от две места регистрира режисьорският опит на Джордж Клуни (George Clooney) - The Ides of March, в който той е и изпълнител на една от главните роли.

The Thing

Кино адаптацията на едноименната бродуейска пиеса, в която на холивудския секссимвол партнира друго нашумяло име - Райън Гослинг, завършва уикенда с 7,5 млн. и общо 22, 1 млн. от дебюта си на екран. Също с толкова е и спадът на продукцията на Warner Bros. Dolphin Tale (с 6,3 млн.). Не можем да не отчетем обаче, че за филм, насочен предимно към семейната аудитория и почти без амбиции за масово разпространение, сумата от 58,6 млн. и четвъртата седмица в топ 10 на най-гледаните заглавия зад Океана, си е впечатляващо постижение. 

Следва спортната драма Moneyball с Брад Пит (Brad Pitt) с 5,5 млн. пред друго предложение от същия жанр – 50/50 (4,3 млн.), в което режисьорът Джонатан Ливайн (Jonathan Levine) представя усилията на Джоузеф Гордън-Левит (Joseph Gordon-Levitt) да се пребори с рака откъм по-забавната им страна. В класацията следват Courageous с 3,4 млн. и още едно ново предложение, комедията на Fox – The Big Year, в която откриваме три от най-нашумелите в жанра имена в последните години, Джак Блек (Jack Black), Стийв Мартин (Steve Martin) и Оуен Уилсън (Owen Wilson).  

The Ides of March

Зад реализацията на филма, екранизация по едноименния роман на Марк Обмасчик, застава режисьорът Хауърд Франклин, който познаваме добре от работата му над хитови заглавия като "Дяволът носи Прада" и "Марли и аз". В първите три дни на екран комедията донася на създателите си едва 3,3 млн. долара - цифра, която едва ли отговаря особено на амбициите й.

Макар и на последното десето място, няма как да не отчетем рекордната пета седмица сред най-гледаните заглавия в САЩ и Канада и на преработеният в триизмерен формат анимационен мюзикъл "Цар Лъв" (The Lion King 3D) с 2,7 млн. и общо 90,4 млн. от дебюта си на екран.

Oбобщение:

И през тази седмица, мега продукцията на DreamWorks – "Жива стомана" (Real Steel) остана на върха в Америка, въпреки прогнозите, че двата римейка на култови заглавия от 80-те ще сложат край на доминацията й. Ако трябва да сме точни, опитът на Footloose да го стори бе твърде близко до краен успех, като само 200 хиляди долара разделиха мюзикъла от челната позиция, след като приключи почивните дни с 16,1 млн. долара.

Като цяло обаче, дебютът на лентата бе далеч от този на други нашумели заглавия в бранша като Stomp the Yard (21,8) или първите две части на Step Up (20,7 и 18,9).

Footloose

От Paramount Pictures разкриха, че 75% от аудиторията на Footloose е от женски пол, като 27% от тях са под 18-годишна възраст.

Колкото до старта на римейка на The Thing, то той може спокойно да бъде определен като разочароващ и твърде далеч от този на оригинала, който предизвиква фурор още с появата си през 1982 г.  Цифрата от 8,7 млн. за дебют на римейк в хорър жанра е твърде скромно постижение, дори и само ако направим сравнение с далеч по-лишени от амбиции филми в него като The Fog (11,7) и The Stepfather (11,6).

Очаквания:

Е, вече сме готови да заложим, че "Жива стомана" няма да задържи челната си позиция в класацията и след тази седмица – на екран се очакват няколко от най-дългоочакваните не само през сезона, но и въобще през 2011 г. продължения на култови поредици.

На 21 октомври стартира третата част на хитовата sci-fi хорър сага "Паранормална активност" (Paranormal Activity), както и продължението на приключенията на най-забавния супершпионин в света на киното Джони Инглиш в Johnny English Reborn.

The Three Musketeers

И за да не останем без римейк и тази седмица, предстои появата и на може би най-визуално ефектният поглед върху класиката на Александър Дюма – "Тримата мускетари" (The Three Musketeers).

В лентата, в която екшън изпълненията ще имат превес (логично, като имаме предвид, че режисьор е Пол Андерсън), участват куп звезди като младият Логан Лерман като Д’ Артанян, Мила Йовович (Milla Jovovich) като Лейди де Уинтър, Орландо Блум (Orlando Bloom) като Дюкът на Бъкингам и др.


Сподели.