Psy застигна Maroon 5 в Hot 100, Mumford & Sons с рекорден дебют в Billboard 200

Pinterest LinkedIn +

Безпрецедентно малка разлика между поставените на първа и втора позиция в Hot 100 и рекорден дебют в Billboard 200 се случиха по едно и също време, определяйки лидерите в актуалните издания на американските музикални класации. В тази за сингли първата си позиция от предходните две издания на Hot 100 запазват Maroon 5 с One More Night.

Парчето продължава да привлича радио аудитория и само през последната седмица от септември е генерирало 116 млн. импресии. One More Night заема второ място в Radio Songs и за втора поредна седмица е лидер в On-Demand Songs – официалната класация на Billboard за онлайн стрийминг през платени сервизи като Spotify.

Тези две класации, плюс продажбите на физически носители и в дигитален формат, определят класирането на песните в Hot 100, като всяко заглавие получава определен брой charts points според популярността и продажбите си.



Разликата в точките между One More Night и YouTube "вируса" Gangnam Style на Psy, поставен на второ място в новото издание на Hot 100, е под 500 единици – най-малката от февруари 2012 г. насам. В предходното издание на чарта за сингли тя бе около 3000.

Заслуга за стопяването на аванса на Maroon 5 има както рязко нарасналата радио аудитория на Gangnam Style с 37% до 46 млн. импресии, така и увеличението с близо 1/3 в броя на стриймовете на парчето, в резултат на което Psy вече заема втора позиция в On-Demand Songs (ръст от седем места наведнъж).

И Gangnam Style, и One More Night търпят спад в дигиталните си продажби, но при парчето на Maroon 5 той е с 10% по-голям от този на южнокорейския феномен. Цифрите са, съответно, 294 000 и 181 000 копия.

Извън интригата в битката за първото място, която се подхранва от обещанието на Psy да изпълни Gangnam Style "чисто гол, на място, на което всеки да може да го види", ако покори Hot 100, целият топ 5 е запазил подреждането си от предходното издание на чарта.



Fun. заемат трето място със Some Nights, Тейлър Суифт е четвърта с We Are Never Ever Getting Back Together, а P!nk все така е поставена на пето място с Blow Me (One Last Kiss), въпреки че парчето бележи ръст в радио аудиторията и регистрира трета поредна седмица на върха на Radio Songs.

Струва си да се споменат и две от парчетата, които дебютира във втората половина на топ 20, тъй като идват от доказани хитмейкъри с много значими постижения в Hot 100. По-успешното от тях е Die Young на Ke$ha – No. 13, а три позиции по-назад е поставена Риана с пилотния сингъл от предстоящия си, седми студиен албум – Diamonds.

В класацията за албуми вниманието фокусира еднолично върху себе си британската инди фолк банда Mumford & Sons, чийто втори студиен албум, Babel, постигна най-успешния дебют на 2012 г.

С 600 000 продадени копия, проектът с лекота разби рекорда на Джъстин Бийбър (от 374 000) и стана най-бързо продаваният рок албум, без да успее да надмине постижението на AC/DC, чийто последен към днешна дата LP, Black Ice, стартира със 748 000 копия.



Сред останалите впечатляващи от статистическа гледна точка постижения на Babel са фактът, че само един друг албум, дистрибутиран от независим издател, е регистрирал по-големи продажби в цялата SoundScan история (Long Road Out of Eden на Eagles), и в не по-малка степен този, че единствено Born This Way на Lady Gaga регистрира по-многочислени дигитални продажби (662 000 срещу 420 000 за Babel) за една седмица.

Към всичко това може да се добави и представянето на актуалния сингъл от Babel, I Will Wait – No.1 в последното издание на Rock Songs радио класацията на Billboard 200.

След като донесе на лондончаните BRIT Award за най-добър албум  на 2009 г., дебютният проект на M&S, Sigh No More, записа шест последователни седмици на върха на Billboard Rock Albums и оттогава насам перманентно присъства в класацията. Към август 2012 г. продажбите на този запис в САЩ възлизат на повече от 2.4 млн. копия.

Сподели.