Жанр: Екшън Година: 2012 Разработва: Radical Entertainment Издава: Activision Платформа: PC | PlayStation 3 | Xbox 360
Ако оставим настрана свежото чувство за хумор и способността да забавляват (две поприща, в които застрашително голяма част от съвременните гейм заглавия се провалят с гръм и трясък), днешните игри притежават и още един непростим недостатък – липсата на оригиналност.
Факт – в един свят на огледала и сенки, на клонинги и продължения, усещането за нещо неподправено и истински ново в наши дни е по-рядко от кокоши зъби и евтини яйца по Великден.
Точно за това редките примери за нетрадиционно мислене следва да се насърчават, а всеки опит за доразвиване на една или друга новаторска идея - да се приветстват като българо-съветската дружба навремето.
След тази кратка интродукция време е да отстъпим сцената на господин Алекс Мърсър и страхотния Prototype на Radical Entertainment – едно от най-оригиналните игрални заглавия за 2009 г.
То ни даде шанса да се превъплътим в кожата на свръхмутанта Мърсър, заразен с демоничен вирус, благодарение на който губи чисто човешките си качества, но за сметка на това придобива куп суперумения и... изгубва паметта си.
В търсене на собствената си идентичност и преследването на отговори, Алекс почти разруши Ню Йорк, но в крайна сметка множество от частите на пъзела останаха разпръснати по игралното табло.
Сега Radical ни дават шанса да довършим историята (или по-скоро да я продължим от там, където приключиха нещата в предната част), само че в ролята на нов герой – Джеймс Хелър.
Движен от коренно различни мотиви (отмъщение), Хелър също е доста противоречива личност, но не по начина на Алекс Мърсър. Всъщност протагонистът от оригинала има ключово участие в Prototype 2, но по-скоро зад кулисите на действието. Хелър го обвинява за смъртта на семейството си, но Мърсър отрича.
В същото време няма спор по въпроса, кой е отговорен за свръхестествените способности на новият главен герой. Хелър е заразен умишлено с ужасяващия BLACKLIGHT вирус от самия Мърсър, а причините за това са меко казано неясни на този етап.
Накратко, Prototype 2, следвайки до голяма степен формулата на оригинала, ще се опита да ни предложи динамична, заплетена интрига, в която екшънът и уникалните умения на главния герой са по-скоро средство за разплитането на сюжета, а не основен фокус.
Radical са подходили „радикално” и са променили играта в повече от един аспект, запазвайки всички плюсове на първия Prototype - най-вече огромната свобода на действие в съчетание с набора от уникални умения на главния герой. В същото време артистичното и визуално излъчване на играта са претърпели драстична промяна, което е огромен плюс на фона на сиво-кафявата монотонност на предната част.
До официалния старт на конзолната версия на Prototype 2 остават броени седмици (тя ще е на пазара в края на април) и за момента по всичко личи, че ни очаква меко казано силно продължение на едно от най-оригиналните гейм заглавия за последните 3 години.