Популярният tower defense PixelJunk Monsters ще бъде адаптиран в социална игра, която ще се появи в една или повече от най-големите социални мрежи по-късно през 2011 година, обяви лично Дилън Кутбърт - шефът на японското студио Q-Games, производител на заглавието.
Новата f2p уеб-базирана версия на играта ще бъде изградена върху механиката на PS3 и PSP версиите и ще следва подвизите на TikiMan – лидер на група съселяни, които трябва да защитят градчето си от напиращите мародерстващи чудовища, издигайки бойни кули от дървета, растящи в околността. Поради спецификата на формата на уеб платформата, Q-Games ще направят редица промени, с които да оптимизират представянето й и да направят преживяването още по-вълнуващо.
Сред тях са новият художествен стил и промяната на мащабите – по-закръглен и омекотен, всеки елемент ще бъде по-голям, докато картите ще са по-малки, а пълчищата от чудовища – по-малочислени. Q-Games планират да издадат играта с голямо количество карти, чиято трудност ще варира от нива, подходящи за начинаещи, до такива, с които биха могли да се справят само експертите.
Картите ще бъдат "закърпени" една за друга в своего рода пъчуърк и всяка изиграна карта ще отключва намиращата се до нея, а с цел трупането на повече точки (и съответно по-горно класиране в ледърборда), те ще могат да бъдат преигравани. Коя от социалните мрежи ще публикува PixelJunk Monsters първа и кога ще се случи това, предстои да бъде обявено.