Забавен, динамичен и различен, "Пистолет, куфар и 3 смърдящи варела" на Георги Костов е фили другото лице на българското киноилм, който със сигурност ще ви разсмее, може би ще ви накара да се замислите, но пък няма да съжалявате, че сте го гледали. Не само заради добрия актьорски състав начело с Ивайло Захариев, Пламен Великов и Рая Пеева, но и заради свежото чувство за хумор.
Асоциацията с филмите на Гай Ричи (Guy Ritchie), която със сигурност правите заради заглавието и жанра му, е напълно логична. "Пистолет, куфар и 3 смърдящи варела" е гангстерска комедия, която напомня за филмите на британския режисьор и (в един точно определен момент) за лента на Кустурица. Приликата обаче в никакъв случай не е дразнеща, защото лентата притежава достатъчно оригиналност.
Абсурдните ситуации са задължителен елемент за всяка добра комедия наред с ексцентричните персонажи, недоразуменията и заобикалянето на реалистичността в някои моменти. Въпреки това фактът, че сюжетът на "Пистолет, куфар и 3 смърдящи варела" не изглежда безумно нереалистичен, е повече от приятна изненада.
Режисьор и сценарист на лентата е Георги Костов, който развива идеята си в продължение на няколко години. Съсценарист на "Пистолет, куфар и 3 смърдящи варела" е Естер Симеони, която изпълнява и една от второстепенните роли. Персонажът й е доста ексцентричен и почти без реплики, но пък мълчаливото й присъствие е повече от ефектно.
Всъщност "Пистолет, куфар и 3 смърдящи варела" притежава всички задължителни за жанра си елементи - не му липсват нито съспенс, нито неочаквани обрати, нито очаквани, има забавни и интересни персонажи. Фактът, че бегло (и именно затова по особено симпатичен начин) ще ви напомнят за ситуации и персонажи от хитови гангстерски комедии, само ги прави още по-забавни.
В основата на всичко са двама приятели - Красивия (Ивайло Захариев) и Космонавта (Пламен Великов), които определено умеят да се забъркват в неприятности. Способност, която усъвършенстват през целия филм, защото Красивия дължи пари на ексцентричен мафиот, наричан Бръснача (Георги Кадурин), който въпреки изтънчения си музикален вкус, използва стряскащо крайни методи, когато си събира дълговете.
И естествено, Красивия трябва да върне парите в рамките на една седмица, което не му оставя друг избор, освен с помощта на Космонавта и Шмекера (Тодор Доцев) да се забърка в още по-големи неприятности, опитвайки се да намери десет хиляди. Междувременно успява да се влюби в дъщерята (Рая Пеева) на полицай, който и без това има причини да не го харесва.
Сюжетът на "Пистолет, куфар и 3 смърдящи варела" е не само динамичен, но и доста "събран", което заедно с интересната композиция и свежия хумор го превръща в един наистина приятен и лек за гледане филм. Колкото до заглавието, освен напълно умишлената препратка към класиката на Ричи Lock, Stock and Two Smoking Barrels, пистолетът е с изпадащ пълнител (но иначе нищо му няма), куфарът е първо откраднат, а после изгубен, а смърдящите варели са три контейнера, в които попадат много ценни неща, а търсенето им логично отвежда до едно голямо бунище.
Към актьорския състав на лентата се присъединяват още няколко интересни имена. Всъщност второстепенните и епизодични роли са поверени на известни актьори като Асен Блатечки, Деян Донков, Теодор Елмазов и Владислав Карамфилов, познат повече като Владо Въргала. Саундтракът също заслужава внимание, защото е оригинален и доста разнообразен. Освен парчето "Няма да дам" на Дичо, бандата му V.O.XX и Део, в него са включени и изпълнения на Лора Караджова и 100 кила, Funk Busters и Nana&The Gang.
Едно от нещата, които правят "Пистолет, куфар и 3 смърдящи варела" различен, е не само фактът, че създателите му не се притесняват да го нарекат комерсиален филм (във възможно най-положителния смисъл), но и това, че не се опитва да каже прекалено много неща и съчетава чисто ситуационния хумор с доста интелигентен.
Не само заради "вдъхновения" от Моцарт мафиот, но и заради изключително забавната двойка - футболист и мутреса, обединени не просто от любовта си към литературата, а конкретно от възхищението си към Достоевски. Липсата на несвързани със сюжета странични линии също допринася за целостта на филма.