Питър Джаксън (Peter Jackson) и Фран Уолш (Fran Walsh), в качеството на изпълнителни продуценти, ще реализират киноверсията на видеоиграта "Halo", съобщава Hollywood Reporter. Двамата новозеландски кинематографи са създатели на трилогията "Властелинът на пръстените" и на "Кинг Конг".
"Режисьорът, който търсим, трябва да е за филма това, което е Питър Джаксън за "Властелинът на пръстените", каза преди време Джоузеф Стейтън (Joseph Staten), сценаристът на играта на Bungie Studios и Microsoft. Тогава, в средата на август, стана ясно, че с продукцията се заемат Universal и 20th Century Fox, а също и президентът на Columbia Pictures Питър Шлесъл (Peter Schlessel), като продуцент. След като им беше предоставен изборът за сценарист, от Bungie се спряха на Алекс Гарланд (Alex Garland), чийто почерк е познат от заглавията "28 дни по-късно" и "Плажът". Мисията на Стейтън е наполовина изпълнена - "Halo" все още няма режисьор, но затова пък вече може да се каже, че той трябва да е за филма това, което е Питър Джаксън (на снимката) за "Halo".
Очакванията към работата на Джаксън и Уолш са много високи и не без основание. Те ще дадат креативен тласък на всички аспекти на продукцията чрез компанията си WingNut Films, а студията на Джаксън - Weta Digital Ltd. и Weta Workshop Ltd., ще създадат съществата, макетите и визуалните ефекти в предстоящия филм. Това ще е първият път, когато двамата ще изпълняват подобни функции за продукция на голяма компания, на която Джаксън не е режисьор.
Когато Universal решават да се срещнат с Питър Джаксън, те въобще не подозират колко голям фен на играта е той всъщност.
"Като фен на игрите, аз съм много развълнуван от възможността да пресъздам идеята, действието и атмосферата на "Halo" на широк екран, разполагайки с огромните възможности, които днешните високи технологии могат да предоставят", казал е "художникът" на Средната земя. "Фран и аз бяхме много заинтригувани от уникалните възможности, които този проект предлага, а също така се зарадвахме, че отново ще работим с приятелите си от Universal, намирайки нови и във Fox и Microsoft. Аз съм много голям фен на играта и очаквам с нетърпение да дам своето, за да й помогна да оживее на големия екран.
От Universal и Fox се надяват да дадат ход на продукцията идната пролет, с перспективите тя да бъде готова и достигне до киносалоните през лятото на 2007 година. Снимките ще протекат в Уелингтън, Нова Зеландия, но актьорският състав все още не е уточнен. Също пред 2007 година се очаква да е готова третата част на играта Halo - 6 години след появата на първата, и 3 след тази на втората, от които до момента са продадени близо 14 милиона копия в цял свят.