Лично президентът на Sony Online Entertainment Джон Смедли представи в детайли следващата амбициозна продукция на компанията – H1Z1, разработвана за PC върху нейния собствен енджин Forgelight – масова онлайн мултиплеър постапокалиптична игра със зомбита, перманентен свят с особено големи мащаби, простиращ се върху открити извънградски площи и гъсто населени градски джунгли, сандбокс геймплей, силно развита крафтинг система и акцент върху изграждането и собствеността на всеки играч.
Както подсказва заглавието на играта, събитията в нея се предопределени от пандемичното разпространение на вирус, който почти напълно е унищожил човечеството. Играчите ще се озоват в този мрачен свят 15 години след заразата и основната им цел ще бъде да оцелеят, като се снабдяват с необходимите им ресурси и изградят достатъчно защитено и укрепено място за себе си и своята общност, така че да бъдат способни да надвият бродещите наоколо немъртви, дивите животни и други борещи се за оцеляване немутирали хора, подобни на тях.
Смедли посочва фокуса върху съграждането, крафтинга и безкрайните опции за индивидуален подход към геймплея като основа разлика между H1Z1 и други зомби MMO игри като DayZ и Fortnite.