Нискобюджетният хорър Paranormal Activity 4, появяващ се на бял свят точно три години след първия филм от касовата поредица на Paramount Studios, очаквано оглави последното издание на американската боксофис класация. Същото постигна преди една година Paranormal Activity 3 с дебютен боксофис от $53. Въпреки че нито се доближи до тази цифра, нито премина границата от $35 млн., както бе очаквано, лентата инкасира шесткратно по-големи приходи от бюджета си само от прожекции в САЩ и Канада - $30.2 млн., а още $26.5 млн. постъпиха в касата на Paramount Studios от интернационалния й боксофис.
Както може да се предположи, бъдещето на поредицата, чиито глобални приходи до появата на Paranormal Activity 4 възлизаха на $577 млн. при общ размер на инвестициите в първите три филма от приблизително $15, вече е обезпечено и гарантирано.
Както и предишните три филма, новият залага на кинематографичния похват "found footage" (намерени кадри), чрез който биват представени свръхестествени събития така, все едно са били заснети от охранителни камери. Филмовата критика обаче е по-малко от впечатлена – Paranormal Activity 4 има най-нисък Metascore от цялата поредица (40/100).
Над два пъти по-висок Metascore има заглавието, което за втора поредна седмица заема второ място в боксофис класацията на Северна Америка – Argo. Новият филм на Бен Афлек – режисьор и изпълнител на главната роля във филма, базиран на действителни събития, описани от бивш агент на ЦРУ, е с аналогичен IMDB UserScore и MetaScore от средно 85/100, максимален A+ CinemaScore, а приходите, които генерира само през последния уикенд, възлизат на $16.6 млн. (спад от едва 15% спрямо предишното издание на класацията, което бе дебютно за него).
С незначителна разлика в боксофисите както от изминалия уикенд ($13.3 млн. срещу $13 млн.), така и от премиерите им, състояли се в две поредни седмици ($106 млн./$119 млн.), трето и четвърто място в новото издание на класацията заемат трилърът Taken 2 с Лиам Нийсън и анимацията Hotel Transylvania, които могат да бъдат гледани на голям екран и у нас.
Същото ще може да се каже за петия най-доходоносен филм в това издание на чарта – Alex Cross, едва след 9 ноември, за когато е насрочена българската му премиера. Криминалният екшън на Роб Коен с участието на Тайлър Пери в ролята на детектив психоаналитик и Матю Фокс – на сериен убиец, стартира с боксофис от $11.7 млн., отговаряйки на очакванията на Summit Entertainment, чиято инвестиция в продукцията възлиза на около $35 млн. Между публиката и критиката последната е тази с подчертано ниска оценка за филма, изразяваща се в MetaScore от едва 30/100.
Също толкова разнообразна във всяко отношение е и втората половина от топ 10 на боксофис класацията, в която не фигурират други премиерни заглавия. С аналогични приходи на 6-то и 7-мо място са поставени Sinister и Here Comes the Boom, следвани от Pitch Perfect, Frankenweenie и Looper.