Както обикновено, когато уикендът (като понятие в боксофис статистиката, или дните петък-събота-неделя) е удължен заради национален празник, какъвто е Labor Day (Денят на труда, отбелязван в САЩ в първия понеделник на септември), класацията на най-гледаните филми в Северна Америка има две версии – стандартната тридневна и четиридневна, включваща и допълнителния почивен ден.
Това уточнение е важно, тъй като не са редки случаите, когато подреждането в двете издания е различно. Такъв е случаят и с Labor Day изданията на боксофис класацията през 2013 г., които имат различен лидер.
No.1 в тридневния боксофис е документалният концертен филм за британската бой банда One Direction - This is Us, който очаквано изпълни кинотеатрите в САЩ и Канада с тийнейджърки, пищящи имената на своите идоли (87% от зрителите на премиерните прожекции са били момичета на възраст до 17 години).
Сумата, инкасирана от филма, продуциран от Саймън Кауъл, в периода петък-неделя е, $15,8 млн., а четиридневният му боксофис, включващ Деня на труда, възлиза на $18,5 млн. И двете суми са по-малки от тези, генерирани от други, сравнително скоро издадени подобни филми като тези за Майли Сайръс, Джъстин Бийбър и Майкъл Джексън (23 млн. и нагоре), но пък са чувствително по-големи от провалилите се ленти на Кейти Пери и братята Джонас.
С "A" CinemaScore (рейтинг на киноаудиторията) и не особено скъпа маркетингова кампания This is Us е успешен във всяко отношение, въпреки че бързото му изпадане от топ 10 е много вероятно поради струпването на публиката в кината в първите дни след премиерата му (и най-вече в първия).
Както вече стана дума по-горе, This is Us е най-доходоносният филм в актуалния северноамерикански киноафиш в рамките на традиционния тридневен уикенд, но не и за периода, включващ понеделник (2 септември).
Получавайки още по-голямо разпространение (в 220 допълнителни кина), двукратният лидер в боксофис класацията Lee Daniels' The Butler инкасира малко под $15 млн. между петък и неделя, но общо $20 млн. с приходите от прожекциите му в понеделник, записвайки трета поредна седмица на върха.
За целия период от премиерата й момента историческата драма генерира общо $79,5 млн. от прожекции в САЩ и Канада и почти сигурно ще приключи театралния си тур там с повече от $100 млн. от продадени билети.
След изминалия уикенд тази граница бе премината от комедията We're the Millers, която инкасира $12,7 млн. ($16,3 млн. с Деня на труда), ставайки шестият филм с участието на Дженифър Анистън с подобен актив.
Тази граница най-после бе премината и от научнофантастичния екшън Pacific Rim, издаден преди осем седмици, докато апокалиптичният блокбъстър World War Z с участието на Брад Пит, издаден преди 11 седмици, се нареди сред малкото рилийзи на 2013 г., генерирали $200 млн. от прожекции у дома.
На фона на всички тези цифри сумата от $7,85 млн., инкасирани от поставената на пето място в четиридневното издание на класацията премиерна комедийна лента Instructions Not Included (No se Aceptan Devoluciones), звучат, меко казано, скромно, но именно това заглавие заслужава най-голямо внимание поради факта, че има лимитирана дистрибуция, а освен това е испаноезичен.
(Даден филм се разпространява на национално ниво едва тогава, когато се прожектира най-малко в 600 кинотеатъра; Instructions Not Included дебютира в по-малко от 350).
С подобен дебют и рейтинг "A+" CinemaScore, какъвто получиха само около дузина заглавия, издадени през 2013 г., комедията на Еухенио Дербес за баща, отглеждащ сам дъщеричката си, изоставена от майка си на прага му преди 6 години, Instructions Not Included има всички предпоставки да се задържи дълго в топ 10, възвръщайки многократно вложения за реализацията й бюджет.
По повод изненадващото представяне на филма специалистите цитират данните на Американската асоциация на кино индустрията за 2012 г., според която всеки четвърти от редовните посетители в киносалоните е латиноамериканец (при все че етническата група на латиносите съставлява едва 17% от населението на страната).
Третият, последен нов рилийз, поставен в топ 10 за уикенда, е заснетият частично в България криминален екшън Getaway с Итън Хоук и Селена Гомес. Филмът, чието представяне далеч не е толкова бляскаво, бе заклеймен от критиката, в чийто хор сега се включва и публиката, давайки му незавидната оценка "C+" CinemaScore.
Въпреки ниския си бюджет от $18 млн. Getaway вероятно ще попадне в категорията на финансовите провали на 2013 г., след като стартира само с $4,5 млн. ($5,6 млн. с приходите от понеделник) от продадени билети.