Нови детайли за предстоящата осма игра от прочутата FPS поредица на Microsoft Halo – Halo 4, и в частност за разновидностите на мултиплеър геймплея, излязоха от щаба на студиото - производител на заглавието - 343 Industries, заменило Bungie след оттеглянето им.
Като най-значимо нововъведение се гледа на Spartan Ops – режим с акцент върху сюжетната линия, подобен на Spec Ops от Modern Warfare. Предполага се, че именно за него ще бъдат предназначени последващите рилийза на играта DLC ъпдейти, с амбицията обема на тази кампания да стане съизмерим с този на соловата.
Същевременно Firefight ще отпадне, а Covenant расата Elites няма да се завърне в състезателния мултиплеър, чийто фокус ще бъде поставен върху битките между четвъртото поколение супервойни Spartan.
Освен Spartan Ops, в Halo 4 ще бъде добавен още един нов режим – Regicide. Своего рода вариация на VIP, при него играчът, водещ в резултата, ще се ползва с кралски статут и с всеки следващ kill ще печели все по-голяма премия; съответно останалите играчи ще имат за цел да го убият, за да вземат възнаграждението.
Що се отнася до промените по механиката на геймплея, сред тях са възможността за влизане в сесия, която вече е в прогрес, менящата се зона на пускане на оръжия като противомярка на залагането до "кладенеца" и напълно преработената система за връщане на виртуално убитите играчи в сесията.
Halo 4 ще излезе за Xbox 360 по Коледа на 2012 г.