Третата PlayStation 3 продукция на американското студио thatgamecompany, сформирано от Kellee Santiago и Jenova Chen по времето, когато следват заедно в Южнокалифорнийския университет, след издадените от 2007 г. насам flOw и Flower, ще направи своята премира в PlayStation Store на 13 март 2012 г. и ще струва $15.
Изпълнявайки договора си с Sony Computer Entertainment за създаването на три PlayStation Network игри, thatgamecompany завършиха работата си по Journey съвсем наскоро – повече от две години след старта на проекта.
Очакванията към заглавието са огромни предвид уникалността и отличната критиката на предишните две игри на студиото, изградени около концепцията да предизвикат определени чувства у играчите, а не толкова върху даден тип конвенционална геймплейна механика.
Съсредоточавайки се върху отговорностите си като президент на thatgamecompany, Сантяго не е част от екипа от 12 души, разработващ Journey – вместо нея с ролята на продуцент се е нагърбила 38-годишната Robin Hunicke, работила като дизайнер по заглавията MySims и Boom Blox.
Неотдавна тя сподели в интервю кои са игрите, които са оказали влияние на нея и колегите й, докато са работили по Journey - Demon Souls, Dark Souls и Minecraft ("заради идеята да създадеш сървър, чрез който хората да споделят своето преживяване и креативен процес без непременно да трябва да колаборират помежду си").
Journey ще изпрати играчите насред пустинята, където тяхна цел ще бъде да достигнат до извисяващата се високо над хоризонта планина без да разполагат с карта или инструкции, и също така без възможността да комуникират с човека, който ще се присъедини към тяхното пътуване. Самоличността и на двамата играчи няма да може да бъде разкрита – "просто две човешки същества ". Единствените отличителни знаци на даден пътешественик ще бъдат символите от предната страна на робите им.
След представянето й на миналогодишното Electronic Entertainment Expo, Journey бе избрана от GameTrailers и 1UP.com за Най-добра даунлоуд игра на изложението.