В нощта на 12 срещу 13 ноември, на две различни места в столицата, запалени геймъри посрещнаха премиерата на най-голямата ексклузивна PC игра за годината – новото допълнение към масивното онлайн ролево заглавие World of Warcraft – Wrath of the Lich King.
Представянето на WOW-експанжъна от страна на разпространителите "Пулсар", допълнено от парти на онлайн магазина "Озон", събра като количество фенове толкова хора колкото за около 10-на промоции накуп на актуални български музиканти, видя Avtora.com.
Кулминацията дойде малко преди полунощ когато стотици nerd-ове от цялата страна "окупираха" района около "Ялта", където в специално изградена огромна шатра точно в 00:00 h стартира продажбата на дългоочакваното заглавие. Всъщност, "продажба" е условно казано, тъй като хиляди копия от играта бяха предплатени, още преди да е произведен диска.
Според информацията, предварителните поръчки на играта в деня на премиерата бяха достигнали 4000 броя.
Междувременно, прииждащи фенове грабеха своите копия от експанжъна, като най-нетърпеливите се втурваха "на бегом" към къщи да инсталират.
Няколко часа преди истерията, в столичния клуб "Амор" актуалният разпространител "Озон" стартира тематичната WOW вечер. По време на партито бяха презентирани най-модерните заглавия за конзоли като Xbox 360 и Playstation 3.
Ежечасни томболи с награди и репортажи на живо от турнири на изключително популярния тактически шутър от първо лице – Counter Strike подсилваха геймърската атмосфера.
Геймъри подгряваха на партито на Озон Снимка: Avtora.com
Голямата новина от това събитие, инициалите, на което бяха лаконичните "Gamefest", обаче беше официалният турнир на живо на World of Warcraft.
Пред Аvtora.com един от главните организатори на мероприятието Мартин Кадинов (председател на БФЕС) сподели, че това е третият подобен турнир на териториите на Европа. Преди това, такива са провеждани на официалното изложение на Bizzarrd - Blizzcon и по времето на игралното изложение в Германия – Games Convention.
Същевременно, продуктовият мениджър на Озон - Емил Вагенщайн потвърди новината, че това няма да е последното подобно събитие, организирано от компанията, която представлява:
"Подобни инициативи могат да се правят дори и на чисто конзолни заглавия, макар и в далеч по-малък мащаб. Идентично представяне обаче очаква бъдещите Blizzard заглавия като Starcraft 2 и Diablo 3", каза за Avtora.com Вагенщайн.
За разлика от своите колеги, най-големият разпространител на развлекателен софтуер на територията на България - "Пулсар", беше съсредоточил своите усилия по промоцията в силно стилизираната обстановка на столичната денс арена - "Ялта".
Стотици фенове окупираха Ялта в полунощ. Cнимка: Avtora.com
Изненада се оказа огромното количество прииждащи фенове, повечето от които откровено си признаваха, че не биха отишли в "Ялта" по никакъв друг повод.
Общата бройка на посетителите, преминали през и извън клуба в нощта на WOW, надхвърли 2000 души, което само по себе си е едно голямо постижение за развитието на игралната индустрия на родна територия, коментираха запознати.
Според маркетинговия мениджър на "Пулсар" - Любомир Момчилов, изборът за място на събитието съвсем не е случаен:
"Целта ни е да покажем, че игралната индустрия е една от най-бързо развиващите се ентъртеймънт институции въобще", каза Момчилов за Avtora.com.
Копия от играта се получаваха по списък Снимка: Avtora.com
Предишното допълнение към Wow – The Burning Cruasade, за малко повече от година и половина на българския пазар реализира продажби в размер на 11 хиляди оригинални копия.
В световен мащаб днес WOW играят повече от 10 милиона играчи, като 2 милиона от тях са от Стария Континент.