Представете си система, която ви позволява игра на всяка възможна конзола! Как в автобуса до вкъщи разцъквате на pocket конзолата си, прибирайки се продължавате на стандартната TV конзола, а малко по-късно отивате на Lan парти с приятели, за да довършите играта. Звучи невероятно, не и според Microsoft.
На сайта на Американското бюро за патенти и търговски марки (US Patent & Trademark office) една от множеството апликации взриви гейминг общностите. Microsoft патентоваха идеята за мултигейминг система. За подобна технология се просмукват слухове, още от пускането на първия Xbox. И не е тайна, че компанията на Бил Гейтс иска да достигне до пълна съвместимост, между различните си платформи, улеснявайки потребителите и в същото време увеличавайки пазара си.Целта на технологията е пълна съвместимост между различни компоненти и периферни устройства - от PC до различни гейм контролери и аксесоари. Те трябва да са свързани безжично или да използват обща разпределителна конзола. Няма ограничение за включените устройства, независимо дали става дума за Pocket PC (Palm), гейм конзола или компютър. Като всеки от гейм компонентите ще може да използва ресурсите на останалите, както и да се използва самостоятелно. В случай, че някой от тях се използва за "сърце" на дадената конфигурация, ще може да използва изчислителната мощ на останалите, за да подобри производителността си.
Първите стъпки в тази насока вече са направени с възможността за комуникация между PC и Xbox 360 потребители, и в съвсем близко бъдеще се предвижда възможността за мултиплейър игра между двете платформи. Така геймърите няма да бъдат ограничавани от личните си предпочитания към игрален хардуер. Системата предлага и доста по-гъвкави пазарни решения, както за производителите, така и за потребителите.
От другата страна на монетата, многофункционалността поражда един основен проблем - разработката на универсален софтуер и гейм енджини. Ще продължим да следим темата с голям интерес.