Няма как да повярваме, че Сам Уортингтън - героят, който избива извънземни и митични чудовища, ще свърши с полет от небостъргач в Ню Йорк. При това в първите минути на филм, анонсиран като трилър.
През по-голямата част от "Мъж на ръба" (Man On A Ledge) австралиецът с желязна физиономия събира в краката си тълпа от зяпачи, призоваващи го да скочи. Полицаи, залагащи на шансовете да не го направи. И журналисти, които чакат да направят от самоубийството му репортажа на живота си.
На смъртта му разчита и един много нервен богаташ. За него героят на Уортингтън -развенчаното ченге Ник Касиди, е организирало спектакъла на своето отмъщение. Да разобличи богаташа, който го е вкарал за 25 години в затвора за кражба на диамант на стойност 40 милиона долара. Ще го направи в единствения ден на свобода – за погребението на баща си.
"Мъж на ръба" беше развенчан от почти всички кинокритици в САЩ, а рейтингът му събра по-малко от половината от максимумалния възможен брой точки. Кариерата на Сам Уортингтън пък бе оприличенa на скок от президентския апартамент на хотела "Рузвелт" в Манхатън, където се развива действието, след шеметния пробив с "Аватар" (Avatar) и участието в "Сблъсъкът на Титаните" (Clash of the Titans).
Истината обаче е, че една от най-ухажваните звезди в Холивуд и с този филм доказва, че може да изнесе половината от продукцията дори с едва забележими мимики на който и да е свой лицев мускул, на фона на набиращата бясно темпо музика на английския композитор Хенри Джакман, познат ни мелодиите от "Котаракът в чизми" (Puss In Boots) и "Хенри" (Henry IV).
Уортингтън е твърде убедителен, може би защото е преодолял собствената си фобия от височини. Докато е снимал, е трябвало да прекара часове на 50-сантиметров перваз, стърчащ на 60 метра над оживена нюйоркска улица.
Заслуга за впечатляващото му изпълнение има и майсторството на оператора Пол Камерън, чиято камера засне някои от най-грабващите визуално филми на последното десетилетие – "Мъж под прицел" (Man On Fire) на Тони Скот, "Съучастникът" (Collateral) на Майкъл Ман и "Да изчезнеш за 60 секунди" (Gone In Sixty Seconds) на Доминик Сена.
"Мъж на ръба" е първокласен представител на една изчезваща филмова порода – увлекателен трилър, който ви държи в напрежение от първата до последната минута и заради режисурата на Асгер Лет, както и умело свършената работа на продуцента Лоренцо ди Бонавентура ("Трансформърс").
Нужно е да отдадем дължимото и на останалия актьорски състав. Чаровната Лидия Спенсър, която познаваме от "Следващите три дни" (The Next Three Days) и "Зак и Мири правят порно" (Zack and Miri Make a Porno), се справя умело с ролята на полицая-парламентьор, борещ се едновременно с махмурлука, гузната си съвест за самоубийството в преден случай, и за живота на Касиди.
Ако не сте намразили заради редицата му отрицателни роли Ед Харис, сега е моментът да го сторите. Няма по подходящ за ролята на богаташа-сатрап Дейвид Инглъндър от ветерана с четири номинации за "Оскар". Патентованият скептицизъм в "Тя е жената" (She’s The One) с Камерън Диас и Дженифър Анистън и военната драма на Стивън Спилбърг "Спасяването на редник Райън" (Saving Private Ryan) е най-подходящият ордьовър за последното ястие на самоубиеца от красавеца Едуард Бърнс.
А десертът на отмъщението е от брата на Уортингтън, изигран от Джейми Бел, и изкусителната му крадлива приятелка от латинопроизход Дженезис Родригес.
Критикуван и подценяван спиращият дъха трилър "Мъж на ръба" е отговорът на Warner Bros на въпроса, колко далече може да стигне мъж, който рискува собствения си живот и този на близките, за да върне честта си.