Броени дни след световната премиера на първия й пълнометражен широкоекранен филм, W.E., на филмовия фестивал във Венеция, в края на миналата седмица Мадона (Madonna) пристигна в Торонто за прожекцията на лентата на провеждащия се в момента кинофестивал TIFF – едно от най-значимите събития в календара на индустрията през последните години с над 260 000 души аудитория.
Междувременно филмовата критика даде своята присъда за филма, проследяващ паралелно две любовни истории – тази на крал Едуард VIII с жената, заради която законният крал на Англия отстъпва короната на своя брат – Уолис Симсън, и на съвременна омъжена жена, обсебена от образа на авангардната американка, рецензирайки лентата предимно в умерен до подчертано негативен тон.
В този контекст 51-годишната Кралица на попа, чийто 12-ти студиен албум трябва да се появи през пролетта на 2012 г., заяви, че няма нищо против негативната критика относно кинематографичните й способности, стига действително да се отнася до филма й, а не до личността й. "Вече съм изпитала това напрежение върху себе си, когато започвах музикалната си кариера. Бях много нервна и нито аз, нито хората знаехме какво да очакваме занапред. Трябваше да заслужа репутацията си, което смятам, че ми предстои да направя отново, този път като кино режисьор", споделя Мадона.
Запитана от репортер на пресконференцията в Торонто, дали се интересува от мнението на критиката, бившата съпруга на британския хитмейкър Гай Ричи е отвърнала: "Мога да кажа, кога хората оценяват филма ми и кога оценяват самата мен като личност. Така че до момента, в който се придържат към първото, мнението им ще е от значение за мен."
Сред най-суровите рецензии, публикувани до момента, е тази на The Guardian, които са оценили W.E. с една от пет звезди, докато Daily Telegraph са дали 3 от 5 звезди на лентата, в която участват Аби Корниш и Андреа Райзбъроу. Именно актьорската игра е един от най-критикуваните аспекти от работата на Мадона, заклеймена в повечето рецензии като "безлична" и "посредствена".
Лентата, заснета с бюджет от $15 млн., ще излезе по кината в САЩ през декември, което се счита за явен знак за амбициите на разпространителите й, The Weinstein Co. (The King's Speech), за включването й в надпреварата за Оскар.