L.A. Noire

Pinterest LinkedIn +

Жанр: Приключенска игра Година: 2011 Разработва: Team Bondi Издава: Rockstar Games Платформа: PS3 | Xbox 360|

Дано не сте оставили името Rockstar Games да ви заблуди за естеството на игрално преживяване, което можете да очаквате от него. Всъщност, ако присъствието на създателите на култовата Grand Theft Auto поредица в този проект ви е провокирала да очаквате нещо изключително оригинално, смело, увлекателно, новаторско и атрактивно, то за заблуда не може да става и дума. L.A. Noire притежава всички необходими предпоставки да доживее до висотата на рекламните суперлативи, с които го описват въпросните Rockstar, които, между другото, в случая са само разпространител – истинските виновници за това, което предстои, са независимото австралийско студио Team Bondi.

В същото време най-добре е да забравите темата с автомобилните кражби, гангстерските приключения и нажежените престрелки. L.A. Noire е заглавие от съвсем различна категория и ще ви пренесе в, както се изразяват авторите, "плашещо реалистично пресъздадения мрачен свят на Лос Анджелис от края на 40-те години на миналия век".  

Първата (и много съществена) разлика между легендата GTA и заглавието на Tema Bondi е главната роля, която ви отрежда играта – в нея вие сте Коул Фелпс – детектив от лосанджелиското полицейско управление - твърд, неподкупен, истински стожер на закона. Нищо общо с разюзданите гангстери от игрите на Rockstar, нали?

И макар Греховният град в много аспекти да е изцяло на ваше разположение за изследване и волни разходки (в познатия ви Liberty City стил), L.A. Noire няма да ви предразполага към безцелно размотаване, изпълняване на стотици странични задачи или мини гейм забавления. При все, че светът на играта е също толкова отворен, колкото и този в GTA, тук става дума за много по-линейно преживяване, много по-сериозен акцент върху сюжета и историята, и конкретна цел, която да тласка действието напред.  

Ако погледнем в същността на тази игра, ще открием типичните черти на жанр, който днес много хора считат за мъртъв. Да, става дума за добрите стари куестове (или приключенски игри), където не е важно колко си бърз с пищова или зад волана на някоя лъскава виртуална спортна кола. L.A. Noire е игра на ума, на интелекта и находчивостта, а иначе казано заглавие, което ще ви покаже същността на полицейската работа, но в един много по-нискотехнологичен вид, отколкото виждате в сериали като CSI или Bones.  

Както подсказва името на проекта, той ще се постарае да ви потопи в света на Лос Анджелис, но такъв какъвто е бил в края на 40-те години на 20 век и с характерната атмосфера на култовите noir филми от този период (В случай, че терминът не ви говори нищо, мислете си за лента с Хъмфи Богарт по мотиви от Реймънд Чандлър).  

L.A. Noire проследява кариерата на главния герой – Фелпс, по пътя му от разследващ транспортни престъпления до отдел убийства и заплетени случаи, свързани със серийни убийци. Макар да наподобява много на миналогодишния хит (който препоръчваме горещо) – Heavy Rain, що се отнася до излъчване и атмосфера, играта на Team Bondi ще предложи един изключителен революционен нов аспект, що се отнася до техническата й реализация.

Един от основните козове на L.A. Noire се нарича MotionScan – уникална система за улавяне и дигитализация движенията на живи актьори. Според създателите й от Depth Analysis, тя позволява да се улови всяко едно движение, всяко трепване на мускул и изражение на лицето и напълно премахва необходимостта от компютърно анимиране и моделиране на героите в играта. Така зад всеки един от виртуалните образи, които ще видите в L.A. Noire, стои истинска личност, професионален актьор, а не безжизнена компютърна симулация.

Всъщност от Team Bondi се хвалят, че в играта им ще участват повече живи актьори отколкото във филма 300! 

Отскоро вече е известна и точната дата, на която този изключително оригинален и интригуващ гейм проект ще се появи на пазара – 17 май! Така че в самото начало на лятото се пригответе да изтупате от прахта онова вехто изискано борсалино и да си припомните какво точно значеше термина "истинско ченге" преди епохата на Хорейшио и компания. А, да, и междувременно – може би не е зле да попрегледате и част от неостаряващите класики с Филип Марлоу – човек никога не знае кога в игра като L.A. Noire ще му потрябва някой свеж и хитроумен лаф, за да затапи поредния тъп мафиотски бияч.  


Сподели.