Китай обмисля вдигане на забраната за достъп до гейм конзоли

Pinterest LinkedIn +

Забраната за внос, продажба и експлоатация на игрални конзоли в Китай, действаща от 2000 г. насам, може да бъде премахната и то в не толкова далечно бъдеще, става ясно от публикация на China Daily.

"Ревизираме нашата политика, поръчахме някои изследвания и водим разговори с други министерства относно възможността за отварянето на Китай за конзолния пазар", разкрива представител на Министерството на културата на Китай за China Daily. Както може да се предположи, източникът е пожелал анонимност.

Водещите производители на конзоли в света - Microsoft, Nintendo и Sony - вече направиха редица опити да влязат легално на китайския пазар, но без успех. Решението за спиране на вноса и разпространението на гейм конзоли в страната, взето през 2000 г., бе подкрепено от седем китайски министерства, което прави доста трудна отмяната му. Въпросните министерства отстояват позицията, че видеоигрите имат негативно влияние върху физическото и психическото развитие на младите хора.

Разбира се, забраната за внос на конзоли и конзолни игри в Китай не означава, че в азиатската държава няма гейм индустрия. Напротив – според данните от началото на 2012 г. приходите от онлайн игри, генерирани от китайските потребители, в това число абонаменти и продажби на MMO заглавия, неангажиращи, социални и уеб игри, са нараснали с цели 32% спрямо 2010 г. до $6.6 млрд.

В началото на 2011 г. американската инвестиционна банка Digi-Capital, профилирана във финансирането на компании за производство на дигитални технологии и видеоигри, прогнозира, че до 2014 г. Китай ще отнеме лидерството на Северна Америка на световния гейм пазар.

Сподели.