Американският блус артист и продуцент Сил Джонсън, който "се завърна в играта" през 1994 г. с албума Back in the Game 12 години след рилийза на неговия предшественик Ms. Fine Brown Frame и 26 - след старта на кариерата си, заведе дело срещу Kanye West и Jay-Z за нарушени авторски права, касаещи хита му от 1967 г. Different Strokes.
Именно фактът, че редица хип-хоп артисти, в това число Wu-Tang Clan, Public Enemy, Kool G Rap, Hammer и the Geto Boys, семплираха същата песен в своята продукция, е сочен като основен стимул за решението му да поднови звукозаписната си дейност.
Този път, обаче, 75-годишният цветнокож музикант е решен да се облагодетелства от пропуска на своите два пъти по-млади колеги да се сдобият с лиценз за семплирането на Different Strokes, преди да използват елементи от парчето и най-вече характерните му възгласи в песента The Joy, включена в техния общ албум - Watch the Throne.
Джонсън е завел иск срещу Kanye West, Jay-Z, UMG и Def Jam във федералния съд на Илинойс, в който се посочва, че The Joy, в която фигурират части от негов трак, е издадена през август без изричното му съгласие, без да е цитиран в кредитите на парчето и без да му е платено.
Нещо повече – ищецът твърди, че Kanye West се е свързал с него преди време, за да поиска лиценз за включването на семпъл от Different Strokes в една от песните от самостоятелния му албум My Beautiful Dark Twisted Fantasy, но сроковете са се оказали недостатъчни и такъв лиценз така и не е бил даден.
С други думи, Джонсън опровергава възможността за пропуск от незнание от страна на артистите и/или звукозаписния им лейбъл.
Тъй като това далеч не е първото подобно дело, заведено от него – той се е срещал в съда с Джеферсън Ейрплей, Cypress Hill и дори с Майкъл Джексън, музикантът е напълно наясно с процедурите и смята, че има шансове да го спечели, подобно на изхода от исковете му срещу Wu-Tang Clan и Kid Rock. В случая със Cypress Hill, искът на Джонсън бе за $29 млн. и се гледа от съда с години, но приключи в полза на рапърите.