Изкуственият интелект DeepMind на Google постигна нов успех срещу професионални геймъри. Този път версията AlphaStar на алгоритъма е победила топ играчи на StarCraft II, съобщава Pixelmedia.bg.
Изиграни са общо 11 игри срещу играчите TLO и MaNa, които са били разделени на два мача. Общо AlphaStar е записал 10 поредни победи. Едва на последната игра хората побеждават.
Това, което е изненадало играчите, е, че алгоритъмът всеки път е измислял и прилагал изцяло нови стратегии. Използвана е малко по-стара версия на StarCraft II, с която изкуственият интелект е обучен. Това означава, че той може да не се представи чак толкова добре на друга версия на играта.
Въпреки това изкуственият интелект се справя доста добре, като статистиката дори показва, че е използвал по-малко кликове на минута спрямо човешките си опоненти. Дори времето за реакция средно е около 350 милисекунди, което е по-бавно от повечето прогеймъри. Това означава, че AlphaStar побеждава не с бързина, а със стратегия и по-правилни решения.