Издаденият ексклузивно в XBLA на 7 март сървайвъл екшън I Am Alive на Ubisoft Шанхай ще излезе в PlayStation Network на 4 април, обяви френската корпорация, собственик на студиото и издател на заглавието – Ubisoft.
Оценките на критиката, публикувала рецензии за Xbox 360 версията, варират от негативни (4.5 на IGN) до много добри (8/10 от Eurogamer и Gamespot, средноаритметичен рейтинг от 70/100 според Metacritic)), като сред честите забележки е липсата на оригиналност и не особено впечатляващата графика.
Изиграването й отнема между 6 и 8 часа, а цената й е $15. В I Am Alive играчите ще се потопят в мрачен постапокалиптичен сюжет, влизайки в ролята на обикновен мъж, оцелял при земетресение от 10.3 по скалата на Рихтер, което опустошава напълно града, в който живее със семейството си - Чикаго.
След случилото се той остава не само без дом, но изгубва и съпругата, и дъщеря си, които тръгва да търси, натъквайки се на други оцелели при разрушенията и множество опасности. Един от най-важните елементи в геймплея е разумното разпределени на стамината, без която героят не би могъл да оцелее.
Предвид не особено възторжените реакции на критиката, а и на феновете (6.8 в Metacritic), все по-малко вероятно изглежда издаването на играта за PC – вариант, който по начало бе сведен до минимум от Ubisoft.
В края на миналата година компанията декларира нежеланието си да инвестира в продукция, "с която повечето играчи ще се сдобият нелегално".