Hammer and sickle

Pinterest LinkedIn +

Жанр: RPG
Системни изисквания: CPU 1 GHz, 256 MB RAM, Direct X 9c , video 32 MB 3D GeForce MX/ Radeon 9000, 3 GB HDD, Win 98/ME/2K/XP
Година: 2005
Производител/Разпространител: CDV/ Nival

"- Хладен ум, горещо сърце и чисти ръце…
- И твърдо сварено яйце!”
 
Велики мъже и жени с принос към човечеството често са обречени на забвение, неразбиране, лоша слава… Поклон пред  изобретателя на топлата вода, пред създателите на "Кама Сутра”, пред безброй незнайни майстори-оръжейници от цял свят, пред конструктора на вибратора и пред Злостър – Черното влечуго.
Голямо мерси и  към тези, които са откраднали американските ядрени тайни, дали са ги на СССР, осигурили са "Доктрината на взаимното унищожение” и с голяма доза вероятност – са спестили на изстрадалата ни планета нова световна война. Бог да пази и Nival, които за пореден път ще ни зарадват с нещо по-така, но "поживьом увидим” другари, чака ни мръсна диверсия…
 
"- Господ прощава – Спецназ не… –
- Другарю командир, стъпили сте ми на крака!
- Прощавай, Фьодоре!”

Фабулата е ясна, а  годината – 1949. Ние сме от  червената страна  на желязната завеса (и сме горди от това!), янките имат бомба, другарят Сталин – не. Като стара пушка – военен разузнавач и ветеран от Великата Отечествена, трябва да гепим възжеланото оръжие за интересите на световния пролетариат. Тези секрети (документи, хора, предмети) са пазени добре от запада. За да ги добиете се налага да потънете в нелегалност и сегиз тогиз да пречукате някого – супер! Ще прескачате през берлинската стена и в стил "Дотам и обратно”,  дръзко ще правите рейдове, саботажи, ще се срещате с агенти и ще изпълнявате свръхсекретни задачи от всякакво естество.
 
Дотук добре, сега към съществената част. Започвате играта с един "core” персонаж, като трябва да избирате между няколко различни класа, които ще определят способностите му. Според зависи – ако предпочитате тихото промъкване, нездравия блясък на хладното оръжие ( като мен ) и "директния контакт” с клиента – за вас идеален е "разведчика” ( известен още като "скаута”, "нинджата” и "Г-н остър инструмент”).  Обратно – ако мразите кръв по шинела си и си падате малко воайор – снайперът ще бъде вашата съдба. Има още класове, както и дървовидна схема ( "World of Worcraft ), опит = experience points = подобряване на базови характеристики и нови умения.  Това, че сте по-добър в едно или друго не значи, че няма да можете да ползвате богат набор от оръжия, а просто за какъв арсенал си говорим…
 
"- Ти, Фьодоре, пушил ли си през цевта на оръжието си?
- Как да ви кажа, другарю командир, и да исках, не бих могъл…
- Що?
- Бях базукчия…”
 
Това, което ме втрещи в "Чук и Сърп” ( ще прощавате за превода ), беше невероятното разнообразие на снаряжението. Леко оръжие от преди Втората Световна до почти съвременна техника : револвери, пистолети, автомати, карабини, щурмови пушки, "Panzerfaust”, MG-та, гранати, гангстерски рязани двуцевки… Ще имаме на разположение сабя дипленица, шурикени, брадви, катана… С тези играчки вашият херой и неговата юначна дружина партизани ще трябва да се справи с американската военна полиция, с гнусни агенти на империализма и понякога със собствените си съветски другари (стават грешки, любовта боли и т.н.)…С течение на времето към вас ще се закачат различни персонажи, които да окажат морална и физическа подкрепа – мацка партизанка, евреин шегаджия – почти като "На всеки километър”
Ще се рушат стени, ще разберете какво значи автоматичното оръжие от близка дистанция и какво може да причини концентриран взрив на скупчени хора. Често има алтернатива, използвайте особеностите на терена и времето (ден, нощ, "зоната на здрача”) във ваша полза. Един точен изстрел, удар с нож, добре премислена засада често са по добри от разиграването на уестърни.
 
Трябва да съм честен и да позабавя шейната на ентусиазма си. Идеята на цялото упражнение с диверсията би трябвало да е точността и акуратното изпълнение, работата в екип…Грънци, другари! Махалото на изкуствения интелект се люшка от перфекционизъм до берсерски изпълнения тип "Аха, моите другари са наобиколили фашиста – защо да не им помогна с рамбовски картечен откос или пък с граната?" Такива ми ти работи.
 
Диалози и действия понякога имат малко общо едни с други, патфайндингът често ви спъва. А приликите със друго произведение на Nival - “Silent Storm”, водят до съмнение за "претопляне на вчерашния обяд”. Музикалният фон пък е странно жизнерадостен – сякаш не съм тръгнал на мръсна война, а на разходка из парка.
 
"Hammer and sickle” е доста разнообразна и въпреки кусурите се играе с мерак и носи радост за окото. Радостно е, че поне веднъж ще погледнем и от другата страна, и вместо Джеймс Бонд и подобните му ще бъдем агенти на "лошите”. Даже заради тръпката си струва. Едно трудно, но красиво RPG.
 
 
 
Сподели.